پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

رییس کل دادگستری همدان: کمیته "مصلحین رسانه" به زودی تشکیل می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رییس کل دادگستری همدان: کمیته "مصلحین رسانه" به زودی تشکیل می شود

همدان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان همدان گفت: به زودی کمیته مصلحین رسانه تشکیل می شود تا با برقراری صلح بین طرفین دعوی، پرونده های مطبوعاتی قبل از ورود به دادگاه منتج به صلح و سازش شود.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا عدالتخواه» روز چهارشنبه در آیین اعطای احکام اعضای هیات منفصه دادگاه مطبوعات استان همدان، افزود: رسانه ها و مطبوعات نقش ارزنده و مؤثری در جامعه به ویژه در ارتقای زمینه های معنوی، بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و خنثی کردن توطئه های دشمنان دارند.

وی اظهار داشت: اعضای هیات منصفه دادگاه مطبوعات حامی رسانه ها هستند تا از نظر اطلاع رسانی آسیب و خدشه ای به افکار عمومی وارد نشود.

رییس کل دادگستری استان همدان افزود: اعضای این هیات در همدان 14 نفر هستند و هر 2 سال یک بار از میان افراد مورد اعتماد انتخاب می شوند.

عدالتخواه با بیان اینکه این هیات علاوه بر جرایم مطبوعاتی به جرایم سیاسی نیز رسیدگی می کند، تصریح کرد: رسانه های استان از سطح آگاهی بالایی برخوردارند و به ندرت شکایت از آنان مطرح شده است.

وی افزود: دادگاه مطبوعات بدون حضور هیات منصفه مطبوعات جایگاه قانونی ندارد همچنین در شرایطی رسانه ها و مطبوعات مختلف می توانند از مزایا و امتیاز وجود این هیات بهره مند شوند که از سوی هیات نظارت بر مطبوعات کشور دارای مجوز باشند.

رییس کل دادگستری استان همدان گفت: ایجاد صلح و سازش از مسائلی است که در سه سال اخیر در همه پرونده های قضایی با تشکیل کمیته های مصلحین در سطح استان به دنبالش هستیم.

وی از تشکیل کمیته مصلحین خبرداد و افزود: با تشکیل این کمیته در حوزه رسانه ها و مطبوعات چه بسا همین تعداد اندک پرونده های قضایی مرتبط با مطبوعات هم تشکیل نشود و قبل از برگزاری دادگاه، پرونده ها با صلح و سازش بین طرفین دعوی مختومه شود.

برچسب‌ها