شنبه 14 مهر 1403

«ر. اعتمادی» نویسنده رمان‌های عامه‌پسند درگذشت

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
«ر. اعتمادی» نویسنده رمان‌های عامه‌پسند درگذشت

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزارس فارس، رجب علی اعتمادی مشهور به «ر. اعتمادی»، روزنامه نگار و نویسنده رمان‌های عامه‌پسند پرفروش در 90 سالگی درگذشت.

اعتمادی در شهر لار استان فارس به دنیا آمد و پس از شرکت در آزمون آموزشی روزنامه اطلاعات وارد این روزنامه شد. مجله جوانان با سردبیری او در دهه‌های 40 و 50 تبدیل به یکی از پرمخاطب‌ترین مجلات فارسی‌زبان خصوصاً میان جوانان شد.

از او 28 رمان عاشقانه و اجتماعی منتشر شد که 18 داستان از بین آن‌ها در پاورقی مجلات اطلاعات هفتگی و جوانان منتشر شده بود. آثار او به دلیل عامه‌پسندانه بودن مورد علاقه چند نسل از جوانان ایران بود هرچند خودش چندان مایل به پاپیولار خواندن آثارش نبود.

او در سال 96 در گفت‌وگو با روزنامه همدلی مدعی شد اولین نویسنده ممنوع‌الکار بعد از انقلاب بوده و هرچند با مذهب زندگی مسالمت‌آمیزی داشته و آیت‌الله مکارم شیرازی نیز رمان «تویست داغم کن» او را خوانده بود اما پس از انقلاب مذهب باعث ممنوع الکاری‌اش شده است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید رجب علی اعتمادی نویسنده عامه پسند رجب علی اعتمادی درگذشت این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است