چهارشنبه 11 مهر 1403

زلزله در بازار دلار و سایر ارزها پس از موشکباران اسرائیل | افزایش قیمت مقطعی است

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
زلزله در بازار دلار و سایر ارزها پس از موشکباران اسرائیل | افزایش قیمت مقطعی است

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به شهادت شهید حسن نصرالله و عملیات وعده صادق 2 ایران در حمله به اسرائیل اظهار داشت: در حال حاضر، اقتصاد و بازار ارز ما دچار نوسانات شدید و پایدار نخواهد شد؛ زیرا بازار ارز ما به سطحی از ثبات رسیده که قادر است در برابر این نوع مسائل غیراقتصادی مقاومت کند. اگر هم تغییر قیمتی رخ دهد، مانند موارد گذشته، موقتی و کوتاه‌مدت خواهد بود.

حجت‌الاسلام سید محمد موحد؛ نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتگو با ایسنا گفت: با تدبیر و مدیریت خوب بانک مرکزی در یک سال گذشته علی‌رغم تنش‌های امنیتی شاهد کاهش نوسانات قیمت ارز در بازار بوده‌ایم.

وی افزود: این کاهش محسوس نوسانات قیمت ارز در بازار در یک سال گذشته در حالی است که ما در این مدت بزرگترین اتفاقات سیاسی، نظامی و امنیتی در دهه‌های گذشته را در منطقه شاهد بوده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: اعضای کمیسیون اصل 90 نیز در جلسه خود و در بررسی عملکرد بانک مرکزی در حوزه بازار ارز بر کاهش نوسانات قیمت ارز با تدبیر بانک مرکزی صحه گذاشتند.

موحد خاطرنشان کرد: هیچ یک از اتفاقات امنیتی در یک سال گذشته همچون عملیات طوفان و الاقصی، ترور شهید هنیه و غیره نتوانست نوسانات سال‌های قبل را در بازار ارز ایجاد کند و اگر هم تغییر قیمتی را در بازار پس از اتفاقات امنیتی شاهد بودیم این تغییر قیمت‌ها به اندازه سال‌های قبل نبود بلکه کوتاه مدت بود و پس از چند روز بازار آرامش خود را باز می‌یافت.

وی با اشاره به شهادت شهید حسن نصرالله و عملیات وعده صادق 2 ایران در حمله به اسرائیل افزود: در شرایط فعلی هم اقتصاد و بازار ارز ما را دچار تلاطم شدید و پایدار نخواهد بود؛ چرا که بازار ارز ما امروز به آن درجه از ثبات رسیده که بتواند در برابر اینگونه مسائل غیراقتصادی مقاومت داشته باشد و اگر تغییر قیمتی هم اتفاق می‌افتد همچون موارد قبل موقتی و کوتاه مدت خواهد بود.