چهارشنبه 4 مهر 1403

زلزله شدید در بشرویه + جزئیات

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
زلزله شدید در بشرویه + جزئیات

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از زلزله 3.9 ریشتری در شهرستان بشرویه خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از زلزله 3.9 ریشتری در شهرستان بشرویه خبر داد.

محمدعلی آخوندی اظهار کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی 3.9 ریشتر ساعت 5 و 21 دقیقه و 12 ثانیه، ارسک در شهرستان بشرویه خراسان جنوبی رخ داد.

وی با بیان اینکه طول این زلزله 57.14 و عرض آن 33.97 بوده و در عمق هشت کیلومتری به وقوع پیوست، تصریح کرد: هنوز گزارشی از خسارت این زلزله نرسیده است.

آخوندی با بیان اینکه 22 آذرماه امسال زلزله 5.4 ریشتری در این منطقه رخ داد، اظهار کرد: پس از آن بیش از 100 پس لرزه به وقوع پیوست؛ 3 دی ماه زلزله‌ای به بزرگی 5.1 ریشتر رخ داد و تا زمان زلزله دوم حدود 27 تا 30 پس لرزه داشتیم.

وی ادامه داد: تمام این زلزله‌ها و مس لرزه‌ها دست به دست هم داد تا منازل نامقاوم و خشت و گلی مردم ترک‌های بیشتری بردارد، اما تاکنون خسارت جرحی نداشته‌ایم و منازل به صورت کامل تخریب نشدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه پیگیری‌ها انجام شد و با حضور مسئولان مدیریت بحران کشور در استان به سمت تخصیص اعتبارات برای بازسازی منازل رفتیم، افزود: این پیشنهاد به وزارت کشور برده شده و پس از تصویب هیات دولت منازل بازسازی خواهد شد.

آخوندی ادامه داد: امیدواریم مردم برای بازسازی منازل خود همکاری کرده و بتوانند از تسهیلات این بخش استفاده کنند چراکه وظیفه ما اخذ این تسهیلات و جذب همکاری دستگاه‌ها بود و قدم بعدی همت مردم در بازسازی منازل است.

منبع: ایسنا هم اکنون دیگران می خوانند 10 بهمن 1401 - 10:56

بیشتر بخوانید

زلزله شدید در بشرویه + جزئیات 2