یک‌شنبه 15 مهر 1403

زنجان به عنوان سومین استان سرد کشور ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان به عنوان سومین استان سرد کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: زنجان طی 24 ساعت گذشته به عنوان سومین استان سرد کشور ثبت شد.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه افت دما در این استان طی روز گذشته، محسوس بود، افزود: طی مدت یاد شده میزان دمای هوای زنجان 5/9+ درجه سانتیگراد گزارش شد و اردبیل و همدان نیز به ترتیب با دمای 2 و 5 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب اولین و دومین مراکز استانی کشور به لحاظ سردی هوا به ثبت رسیدند.

وی، دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را 13 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت چهار درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد و طی 24 ساعت گذشته نیز شهر سجاس در شهرستان خدابنده و گیلوان در شهرستان طارم، به ترتیب با دمای 4 و 26 درجه سانتیگراد سردترین و گرمترین نقطه این استان گزارش شدند.

سلطانی، اظهار داشت: هوای سرد تا صبح چهارشنبه در این استان تداوم خواهد داشت و در برخی مناطق می‌تواند به نقطه صفر نیز نزدیک شود و به کشاورزان و باغداران توصیه شده است تا تمهیدات لازم را در خصوص مراقبت و حفاظت از محصولات کشاورزی و باغی، گلخانه‌ای، مرغداری‌ها و... اتخاذ کنند.

کارشناس هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه سامانه بارشی تا پایان هفته جاری برای استان پیش بینی نشده است، گفت: بعدازظهر امروز / سه شنبه / نیز وزش باد نسبتا شدید برای استان پیش بینی می شود که سرعت آن می تواند در برخی از مناطق به 30 تا 40 کیلومتر نیز برسد.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*