دوشنبه 16 مهر 1403

زنجان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - افتتاح نخستین پایگاه اورژانس ریلی کشور در زنجان و اجرای قانون حدنگاری اراضی زراعی برای اولین بار در سطح کشور از جمله از مهمترین رویدادهای خبری این استان در هفته گذشته بود.

** همزمان با دهه ولایت، نخستین پایگاه اورژانس ریلی کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان خرمدره استان زنجان افتتاح شد.

** مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: میزان پرداخت تسهیلات این بانک در استان طی 4 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 39درصد افزایش داشت و این در حالی است که در بخش منابع بانک فقط 10 درصد رشد داشتیم.

** نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در سطح کشور و دنیا شناخته شده و همه‌ساله هیات‌های شاخص انقلابی و دسته‌های عزاداری بزرگ مانند حسینیه و زینبیه اعظم با حضور حماسی مردم از نقاط مختلف کشور برگزار می‌شد اما اقتضائات دیروز با امروز متفاوت بوده و بر این اساس، عزاداری‌های امسال نیز متفاوت خواهد بود.

** سرپرست مدیریت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در نتیجه شیوع کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن فعالیت برخی کارگاه‌ها و کسب و کارها، حدود 6 هزار نفر در این استان مشمول بهره‌مندی از بیمه بیکاری شدند.

** رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: مجموع ارزش اسمی سرمایه‌گذاری و اعتبارات برای اجرای 27 پروژه جهش تولید این استان در سال جاری، هفت هزارو 50 میلیارد تومان است که از محل‌های مختلف تامین می‌شود.

** شاعر و مداح اهل بیت (ع) گفت: از مدیران و سیاست‌گذاران ارشد دعوت می‌کنیم ضمن استفاده از نظرهای فعالان هیأت‌ها در جهت اقناع افکار عمومی و رفع نگرانی و تشویش خاطر جامعه، از چندصدایی و اتخاذ مواضع متعدد، سلیقه‌ای و بعضا متناقض در این زمینه پرهیز شود.

** رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: قانون حدنگاری اراضی زراعی برای اولین بار در سطح کشور در این استان اجرا شد و امروز اجرای طرح کاداستر با جدیت و قوت در حال اجرا است که این طرح در یک روستا کامل شده و 6 روستا نیز در حال نهایی شدن است.

** نماینده تام الاختیار آزمون‌های سنجش در دانشگاه زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته هشت هزارو 963 داوطلب کارشناسی ارشد در 12 حوزه امتحانی طی روزهای 16، 17و 18 مرداد جاری به رقابت می‌پردازند.

** مسؤول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: عملکرد سه‌ماهه اول سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی از سوی وزارت متبوع اعلام شد که بر این اساس، استان زنجان در رتبه چهارم کشور قرار گرفت.

** مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: تاکنون 587 نفر که در 420 کارگاه صنایع دستی در این استان فعالیت دارند جهت دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا به بانک معرفی شده اند و درخواست سایر متقاضیان نیز در حال بررسی است.

** مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه 3.7 هکتار برای طرح جامع بقعه قیدار نبی (ع) در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون بخشی از این محدوده آزادسازی شده است.

** فرماندار شهرستان زنجان گفت: با توجه به تداوم وضعیت قرمز زنجان از نظر شیوع بیماری کرونا، این شهرستان در محرم امسال پذیرای عزاداران حسینی از دیگر مناطق داخل و خارج استان نخواهد بود.

** رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سه هزارو 500 نفر در معادن این استان اشتغال دارند که فقط پای معادن، کار می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*