دوشنبه 9 مهر 1403

سازش 2 طایفه کرمانشاه به یک جوان زندگی دوباره داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سازش 2 طایفه کرمانشاه به یک جوان زندگی دوباره داد

کرمانشاه - ایرنا - با تلاش اعضا و دبیران شعبه 45 ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه (شعب سازش قتل) خانواده یک مقتول از قصاص قاتل فرزند خود صرف‌نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه، رییس شوراهای حل اختلاف کرمانشاه در این خصوص اظهار داشت: در سال 1393 بین 2 طایفه در یکی از شهرستان های استان به دلیل اختلاف درگیری رخ داد که در این نزاع یک نفر به قتل رسید.

جبار تجری روز یکشنبه افزود: در همان آغاز نزاع پاسگاه مربوطه اقدام به دستگیری قاتل و تشکیل پرونده اولیه کرد و پس از طی مراحل قانونی و ثبت پرونده در دادسرای شهرستان و بازجویی های لازم در نهایت حکم قصاص برای مجازات قاتل صادر و پرونده سیر مراحل تایید و استیضان خود را طی کرد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: پس از درخواست خانواده قاتل برای اخذ رضایت و دستور دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، این پرونده در ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه و شعبه 45 سازش در قتل، ثبت و همکاران این مجموعه با حضور مکرر در شهرستان و جلسات ویژه در دفتر این ستاد و ایجاد همدلی و صلح در بین اهالی روستا موفق به جلب و ثبت رضایت بی قید و شرط در یکی از دفترخانه های کرمانشاه شدند و خانواده مقتول از خون فرزند خود گذشتند.

به گزارش ایرنا، باتلاش مسوولان قضایی، بزرگان و ریش سفیدان استان در سال 1398 بیش از پنج هزار پرونده دادگستری منجر به صلح شد که در این بین 45 فقره پرونده قتل بوده است.

سال گذشته همچنین 18 هزار و 747 پرونده هم در شورای حل اختلاف به صلح و سازش رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س*