سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان امور مالیاتی

سازمان امور مالیاتی

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری نوشت: دولت برای تعیین تکلیف خانه‌های خالی موجود، فقط تا 15شهریورماه به مالکان فرصت داده است و بعد از آن می‌خواهد با قاطعیت نسبت به وصول مالیات قطعی از آنها اقدام کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

استیضاح فاطمی امین، وزیر پرحاشیه وزارت صمت دولت سیزدهم بار دیگر باعث ایجاد تغییر در کابینه سید ابراهیم رئیسی شد. کابینه دولت رئیسی پرتغییرترین کابینه تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بررسی اقدامات منظور از زمان تصدی پست ریاست سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد گام اول او پس از انتصاب، تغییر چارت سازمان بوده و گام دوم نیز انتصاب براساس چارت‌های جدید است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

به گفته کارشناسان و مسئولان، تفکیک حساب‌های شخصی از تجاری سبب شفافیت اطلاعاتی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی، برقراری عدالت در حوزه مالیات و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

ایران اسلامی هم‌اکنون به "هژمونی ایران" و قدرت چتر تبدیل شده و این هژمونی به گواه دوست و دشمن توان برخورد با قدرتهای ظالم دنیا را نیز دارد.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری تسنیم

معاون وزیر دادگشتری با اشاره به پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با فساد و این که این سند را اجباری نمی‌دانیم گفت: کشورهای اروپایی با این موضوع مخالف بودند چرا که آنها از پول‌هایی که از کشورهای پولدار جهان سوم خارج می‌شد استفاده می‌کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: دولت تا 15 شهریور ماه به مالکان واحدهای مسکونی فرصت داده تا خانه‌های خود را به فروش برسانند یا اجاره بدهند؛ در غیر این صورت مشمول مالیات خانه‌های خالی می‌شوند.

وب‌گاه عصر ایران

به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال اول معادل شش برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل 12 برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل 18 برابر مالیات متعلقه خواهد شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دولت تا 15 شهریورماه به مالکان واحدهای مسکونی فرصت داده تا خانه‌های خود را به فروش برسانند یا اجاره بدهند؛ در غیر این صورت مشمول مالیات خانه‌های خالی می‌شوند.

وب‌گاه مشرق نیوز

هر ساله با آغاز فصل جابه‌جایی مسکن، دولت و مجلس از بایدها و نبایدهای بازار اجاره‌بها و طرح‌های تشویقی و تنبیهی برای مالکان سخن می‌گویند، اما دیگر با وضع قانون و حتی حمایت‌های تشویقی تنظیم نمی‌شود.

وب‌گاه گسترش

مجلس برای ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن، طرحی را در دستور کار دارد تا قانونی دائمی در این حوزه به تصویب برسد و کمی از مشکلات مردم برای اجاره مسکن کاسته شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

استفاده از کارتخوان متصل به سامانه فروشگاهی سازمان امور مالیاتی در مطب ها، کلینیک ها و...، یک الزام قانونی است. اما، معدود پزشکانی هستند که شیوه جدیدی برای فرار مالیاتی به کار می گیرند.

وب‌گاه گسترش

مدیر اداره مهندسی نرم افزار بانک مرکزی با بیان اینکه از دی ماه 1401 تاکنون 12 میلیون و 300 هزار حساب تجاری‌سازی شده است، بر لزوم تسریع در پیوستن 15 بانک باقی مانده به سامانه تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری تأکید کرد.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان امور مالیاتی به معاون گردشگری در نامه‌ای، موضوع فراهم شدن امکان بهره مندی فعالان بخش گردشگری از تسهیلات بخشودگی جرایم مالیاتی با رعایت برخی مقررات را تشریح کرد.