سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان امور مالیاتی

سازمان امور مالیاتی

وب‌گاه عرشه آنلاین

دولت عزم خود را برای ساماندهی خانه‌های خالی جزم کرده است و یکی از مهم‌ترین ابزارها برای این موضوع، شناسایی این خانه‌ها و اخذ مالیات از صاحبان خانه‌های خالی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اطلاع نداشتن از قوانین مالیاتی و همچنین پیچیده بودن برخی از قوانین این حوزه، خیلی از اوقات موجب می‌شود خسارت‌های سنگینی به افراد و شرکت‌هایی که موظفند مالیات خود را پرداخت کنند، وارد شود.

وب‌گاه عصر ایران

حسین دهباشی ادعا کرده که فرزند مسعود درخشان برای مدت‌ها پژوهشگر ارشد یکی از مهم‌ترین مراکز فوق‌پیشرفته تحقیقات نظامی جهان در اسرائیل بوده است و صرفا به‌خاطر «لطف بزرگان» تنبیه نشده است.

خبرگزاری دانشجو

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو - مرضیه کوثری؛ یکی از اولیه‌ترین نیاز‌های هر خانواده، مسکن است که بر اساس اصل 31 قانون اساسی نیز، دولت موظف است متناسب با هر خانواده و باتوجه به اولویت نیاز آنها، در اخیارشان قرار دهد. دولت علاوه بر ساخت و تولید مسکن، باید شرایطی را مهیا کند که اقشار ضعیف‌تر جامعه، از لحاظ مالی توانایی تامین مسکن را داشته باشند. شبکه بانکی یکی از نهاد‌هایی است که در مواقعی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مسعود درخشان، استادتمام اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است. او در سال 1328 در تهران متولد شد و در سال 1350 پس از اخذ مدرک کارشناسی اقتصاد از دانشگاه تهران با استفاده از بورسیه تحصیلی به انگلستان رفت تا کارشناسی ارشدش را در رشته اقتصادسنجی و دکتری اقتصاد ریاضی و بهینه‌سازی از دانشگاه‌های آکسفورد و لندن دریافت کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

هم میهن نوشت: نظریات درخشان درباره اقتصاد اسلامی که در دانشگاه امام صادق مطرح و نهادینه شده است، این روزها بیش از هر زمان دیگری در مدیریت کشور دیده می‌شود، زیرا عمده مدیران کنونی دولت در این دانشکده درس خوانده‌اند. سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، حجت‌الله عبدالملکی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، علی‌اکبر صالح‌آبادی، رئیس سابق بانک‌مرکزی، مجید عشقی،...

وب‌گاه عصر ایران

باید مالیات خانه‌های خالی حداقل 30درصد قیمت کل ملک باشد تا صرفه نگهداری نداشته باشد. چنین رقم‌هایی می‌تواند بازدارنده باشد، اما اکنون نرخ‌های بسیار پایینی برای مالیات خانه‌های خالی تدوین شده و دولت به دلیل نداشتن زیرساخت اطلاعاتی مناسب حتی نمی‌تواند با همین نرخ‌ها، خانه‌های خالی را شناسایی کند.

وب‌گاه گسترش

قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی با گذشت حدود سه سال همچنان به بهانه نبود زیرساخت‌های شناسایی و بازدارنده نبودن مبالغ مالیاتی به طور کامل اجرا نشده است، البته هر سال در نیمه نخست که فصل جابه‌جایی اجاره‌نشینان یا رونق بازار خرید و فروش مسکن است، دولت تبلیغات می‌کند و از قوانین سختگیرانه شناسایی خانه‌های خالی یا صاحبان خانه متخلف سخن می‌گوید، اما بعد از گذشت چند ماه طرح‌ها به بایگانی...

وب‌گاه خبر آنلاین

جوان نوشت: قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی با گذشت حدود سه سال همچنان به بهانه نبود زیرساخت‌های شناسایی و بازدارنده نبودن مبالغ مالیاتی به طور کامل اجرا نشده است، البته هر سال در نیمه نخست که فصل جابه‌جایی اجاره‌نشینان یا رونق بازار خرید و فروش مسکن است، دولت تبلیغات می‌کند و از قوانین سختگیرانه شناسایی خانه‌های خالی یا صاحبان خانه متخلف سخن می‌گوید، اما بعد از گذشت چند ماه طرح‌ها...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، خلیل محبت‌خواه در نود و ششمین جلسه شورای مسکن استان تهران از شناسایی 65 هزار خانه خالی در پردیس، 45 هزار خانه خالی در منطقه 22 تهران و 10 هزار خانه خالی در املاک ادارات و ارگان‌های دولتی در سطح شهر تهران و شهر‌های استان خبر داد و اظهار داشت: با عرضه این واحد‌ها از 15 اردیبهشت‌ماه وارد فاز عملیاتی کنترل اجاره‌بهای مسکن خواهیم شد. وی افزود: دو قانون...

خبرگزاری تسنیم

استاندار تهران از اجرایی شدن قانون اخذ مالیات خانه‌های خالی از نیمه شهریور امسال خبر داد و گفت:‌10 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه دولتی در تهران وجود دارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای، احکام و تکالیف مرتبط با شبکه بانکی کشور مندرج در قانون بودجه 1402 را برای اجرا به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت از معرفی 120 پزشک زیرمیزی‌بگیر به مراجع قضایی خبر داد.