سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان امور مالیاتی

سازمان امور مالیاتی

وب‌گاه عصر ایران

تعیین سقف مجاز افزایش 25 درصدی نرخ اجاره بها از دیگر راهکارهایی است که در سه سال گذشته به اجرا درآمده اما آمار افزایش 46 درصدی نرخ اجاره در سال گذشته گویای آن است که بازار اجاره توجه چندانی به سقف‌های تعیین شده نداشته و متغیرهای دیگری نیز بر تعیین قیمت در بازار اجاره اثرگذار است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: در شرایطی که حدود دو هفته تا آغاز جابه‌جایی مستاجران باقی مانده دولت چهار اقدام شامل شناسایی خانه‌های خالی، پرداخت وام اجاره، تعیین سقف مجاز افزایش اجاره بها و الزام به ارایه کد رهگیری را برای کنترل این بازار در دستور کار قرار داده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، تصویب‌نامه معیارهای تعیین سطح آلایندگی واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلایندگی پیرامون موضوع ماده (27) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1400 را به اداره‌های کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، فهرست مصادیق اقلام لوازم توانبخشی معاف از مالیات بر ارزش افزوده پیرامون موضوع جزء 15 بند (الف) ماده (9) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1400 را به اداره‌های کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

وب‌گاه گسترش

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل می گوید: در حالی که در بازار 800 میلیون دلاری تلفن همراه بالای 600 دلار عملا هیچ نظارتی بر قیمت ها دیده نمی شود سازوکار واردات در برابر صادرات خود منجر به تشدید التهابات ارز و ورود کالای غیر اصیل به بازار شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایلنا نوشت: رییس مرکز برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: قانون مالیات بر خانه‌های خالی دچار اشکالات تقنینی است، وظایف و تقسیم کار درستی انجام نشده و قانون زیرساخت‌های نهادی و انگیزشی را لحاظ نکرده و در کنار این اشکالات تقنینی در اجرا هم با اشکالاتی مواجه می‌شویم و شاهد آن هستیم که به آسانی گفته می‌شود که برای شناسایی واحدهای خالی گشت میدانی می‌گذاریم و گویی نگاه درستی...

خبرگزاری تسنیم

در حالی که در بازار 800 میلیون دلاری تلفن همراه بالای 600 دلار عملا هیچ نظارتی بر قیمت ها دیده می شود سازوکار واردات در برابر صادرات خود منجر به تشدید التهابات ارز و ورود کالای غیر اصیل به بازار شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اشخاص حقوقی به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده 16 قانون مالیات بر ارزش افزوده، از تاریخ 1402/01/01 مکلف به رعایت قانون پایانه های فروشگاهی می باشند و صورتحساب هایی که به‌صورت الکترونیکی به سامانه مودیان ارسال شده اند فقط مورد تائید سازمان می باشند...

وب‌گاه 55 آنلاین

امروز خبری با عنوان تخصیص سهام عدالت به جاماندگان داغ شده اما پیگیری‌های خبرنگار تجارت‌نیوز نشان می‌دهد همان طور که صداوسیما در گزارشی اشاره کرده هنوز دولت قصد انجام این تعهد را ندارد.

وب‌گاه گسترش

رییس کل سازمان امور مالیاتی معافیت مالیاتی واگذاری سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را ابلاغ کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک مسئول وزارت راه و شهرسازی از تشکیل گشت‌هایی برای شناسایی خانه‌های خالی استان تهران خبر داده است.

خبرگزاری تسنیم

مشاور وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های شناسایی خانه‌های خالی در تهران، گفت: بنگاه‌های املاک غیرمجاز یکی از عوامل افزایش غیرواقعی مسکن هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک مسئول وزارت راه و شهرسازی از تشکیل گشت‌هایی برای شناسایی خانه‌های خالی استان تهران خبر داده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دستور کار این هفته (16 تا 20 اردیبهشت) کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی اعلام شد که بر این اساس 6 وزیر برای پاسخ به سؤالات برخی نمایندگان مجلس در تعدادی از کمیسیون‌ها حاضر می‌شوند. کمیسیون اصل 90 در جلسه امروز شنبه 16 اردیبهشت این کمیسیون به پرونده اختلاف برخی نهاد‌ها بر سر املاک یکی از دستگاه‌ها با حضور نمایندگان ثبت اسناد استان تهران، سازمان...

وب‌گاه منیبان

سادات فیرزنی با بیان اینکه محور نخست این بسته، سرعت بخشی به کشف خانه‌های خالی بر پایه قانون مالیات بر خانه‌های خالی است، اظهار داشت: دراین‌رابطه به‌زودی گشت‌هایی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، شهرداری، سازمان امور مالیاتی برای شناسایی میدانی خانه‌های خالی در مناطق مختلف شهری که خانه‌های خالی در آن مناطق هستند برقرار خواهد شد که این امر از امروز در تهران و شهر‌های اقماری از جمله پردیس...