شنبه 31 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه 55 آنلاین

شهنام عرشی سرپرست دفتر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت که پیش‌بینی می‌شود موج جدید کرونا در کشور به شدت موج‌های قبلی نباشد اما باید درک کرد که کرونا در هیچ جای جهان تمام نشده و این همه‌گیری همچنان ادامه دارد، از این رو به هموطنان توصیه می‌شود علاوه بر واکسیناسیون و رعایت بهداشت فردی، در فضاهای بسته که تهویه هوای مناسب وجود ندارد از ماسک استفاده کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

حالا پس از دوران رخوت و سکون کرونا در ایران و جهان، چند روزی است که این ویروس مهلک جان تازه‌ای گرفته و بار دیگر جولان خود را آغاز کرده است. زیر سویه جدید کووید 19 دارای سرعت انتقال بالایی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

برخی افراد هنگام رفتن به حمام مرتکب اشتباهاتی می شوند که ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به بدن خود برسانند. با دانستن این اشتباه از آسیب ها جلوگیری کنید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

زنان باردار از مصرف ماهی‌های مشکوک به میزان بالا و تجمیع جیوه به‌ویژه شوریده خودداری کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سویه اُمیکرون در ابتدا در نوامبر سال 2021 در بوتسوانا و آفریقای جنوبی شناسایی شد و سازمان جهانی بهداشت آن را یک «سویه مایه نگرانی» خواند. این سویه جدید که واگیرتر از سویه‌های قبلی بود به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

تا همین اواخر زیرسویه BA.5 کرونای اُمیکرون نوع غالب عفونت را تشکیل می‌داد که تصور می‌رفت گونه نسبتا ملایمی از ویروس باشد، اما ظاهرا زیرسویه‌های جدیدتر BQ) شامل BQ.1 و BQ.1.1) که نسبت به BA.5 توانایی بیشتری در گریز از ایمنی حاصل از واکسیناسیون و عفونت‌های قبلی دارد، دارند جایگزین آن می‌شوند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

فکر می‌کنید پاندمی کرونا اتفاق خیلی بزرگی بود؟ مطمئنا بود. علاوه بر مرگ چند میلیون نفر، تقریبا همه کسب وکارها را تحت‌تاثیر قرار داد، در زنجیره‌های تامین اختلال ایجاد کرد، به اقتصادها ضربه زد و کیفیت تحصیل تعداد بی‌شماری از دانش آموزان را در سراسر دنیا پایین آورد. این لیست همچنان ادامه دارد و از خیلی جهات، اثر آن در بقیه عمر ما ماندگار خواهد بود. برای آینده چه حدسی می زنید؟ نمی‌خواهیم...

وب‌گاه عرشه آنلاین

به دنبال مرگ 19 کودک در ازبکستان به دلیل مصرف شربت سرفه تولید شده در شرکت تولیدی ماریون بیوتیک، وزارت بهداشت هند اعلام کرد که تمام فعالیت‌های این شرکت در شهر نویدا در شمال این کشور متوقف شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درخصوص کودکانی که هردو سرپرست خود (هم پدر و هم مادر) را به دلیل کرونا از دست داده‌اند می‌گوید: هیچ کودکی به سبب از دست دادن والدین به مراکز نگهداری بهزیستی وارد نشده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رییس مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به زنان باردار توصیه می‌شود که از مصرف ماهی‌های مشکوک به میزان بالا و تجمیع جیوه به‌ویژه شوریده خودداری کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: براساس آمارهای وزارت تعاون 14 هزار و 613 کودک سرپرست خود را به‌واسطه ابتلا به کرونا از دست داده‌اند، در این راستا مدیرکل کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درخصوص کودکانی که هردو سرپرست خود (هم پدر و هم مادر) را به دلیل کرونا از دست داده‌اند می‌گوید: هیچ کودکی به سبب از دست دادن والدین به مراکز نگهداری بهزیستی وارد نشده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

هند به عنوان داروخانه جهان شناخته می شود و صادرات داروی آن در دهه گذشته بیش از دو برابر شده و در سال مالی گذشته به 24.5 میلیارد دلار رسیده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به گفته وزارت بهداشت ازبکستان، حداقل 18 کودک در ازبکستان پس از مصرف شربت دارویی تولید شده توسط داروساز هندی ماریون بیوتک جان خود را از دست دادند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

تخمین زده می شود که اگر مصرف جهانی نمک تا حد توصیه شده کاهش یابد، می توان از مرگ دو و نیم میلیون نفر در سال جلوگیری کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سازمان جهانی بهداشت به‌تازگی هشدار داده کاهش رعایت مراقبت‌های بهداشتی میان مردم جهان، خیز دوباره‌ای از ویروس کرونا را به دنبال خواهد داشت.