شنبه 31 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی گفت که کمیته این سازمان در 27 ژانویه برای بررسی اینکه آیا همه‌گیری کرونا همچنان یک وضعیت اضطراری جهانی است یا خیر، تشکیل جلسه خواهد داد.

وب‌گاه 55 آنلاین

استفاده از اجاق گاز در خانه موجب آلودگی هوا در محیط خانه می شود و می تواند تاثیرات جبران نشدنی بر ریه و هوش افراد سالم در خانه بگذارد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

افزایش چشمگیر مرگ و میر چهره‌های شناخته شده چین به نگرانی‌های عمومی در این کشور از تلفات موج شیوع ویروس کرونا در این کشور دامن زده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به مرگ‌ومیر سالانه حدود 60 هزار نفر در اثر مصرف دخانیات در کشور و آمار مصرف دخانیات در زنان و مردان، گفت: تقریبا 6 هزار نفر از آنها افرادی هستند که در اثر مواجهه با دود حاصل از مصرف دیگران جان خود را از دست می‌دهند.

وب‌گاه گسترش

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: طبق مطالعه سال 1395 نیز حدود 10درصد از نوجوانان 13 تا 15ساله مصرف‌کننده انواع محصولات دخانی بودند که حدود 13درصد پسران و 8درصد دختران را شامل می‌شود.

وب‌گاه فرارو

اجاق‌های گازی همچنین مونوکسیدکربن و سایر آلاینده‌هایی را تولید می‌کنند که می‌توانند اثرات شدید سلامتی در کودکان و به ویژه بیماری‌های ریوی در آن‌ها ایجاد کنند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مرگ‌ومیر سالانه حدود 60 هزار نفر بر اثر مصرف دخانیات در کشور گفت: تقریبا 6 هزار نفر از آنها افرادی هستند که بر اثر مواجهه با دود حاصل از مصرف دیگران جان خود را از دست می‌دهند.

وب‌گاه خبر آنلاین

یورونیوز نوشت: براساس مطالعه‌ای جدید، اجاق‌های گازی با نقض آستانه آلودگی هوا در خانه خطر ابتلا به مشکلات سلامتی برای کودکان را افزایش می‌دهند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محمدرضا طالبی با بیان اینکه همچون گذشته رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون برای نرسیدن به پیک خطرناک کرونا مورد تأکید است، یادآور شد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم برای کنترل بیماری را تقویت کرده و بُعد پیشگیری و مقابله‌ای در دستور کار قرار گیرد.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی گفت: سالانه حدود 200 هزار فراورده سلامت محور توسط آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان غذا و دارو بررسی می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

دانشمندان احتمال می‌دهند XBB.1.5 زمانی ظهور یافت که فردی همزمان به دو زیرسویه مختلف (BA.2.75 و BA.2.10.1) از خانواده اومیکرون آلوده شد؛ به عبارتی در این حالت بخشی از ژنوم یک ویروس با جزء دیگری از ویروس دوم ادغام شده و پیوند می‌یابد؛ همین امر سبب تقویت، توالی و انتشار حداکثری ویروس می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

سیناپرس نوشت: در جدیدترین جهش ها، کووید با دو نوع جدید XBB.1.5 و Omicron BF.7 به تهدید جان انسان ها در سراسر جهان ادامه می دهد. در حالی که سویه دوم باعث افزایش شدید عفونت در چین شد، سویه XBB.1.5 به بیش از 40 درصد از ابتلا به موارد جدید در ایالات متحده مرتبط است. آمارها نشان می دهد که طبق داده های رسمی، هر دو نوع جدید در هند نیز یافت شده اند.

وب‌گاه فرارو

حسینی در خصوص واکسیناسیون تکمیلی اتباع خارجی زیر 15 سال گفت: در مرزها از کسانی که عفونت‌های حاد تنفسی دارند، نمونه گرفته می‌شود؛ اگر کرونا داشته باشند، قبل از ورود بازگردانده می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تحقیقات سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد بیش از 99 درصد مردم جهان در هوای ناسالم با درجه‌های مختلف از سطوح آلایندگی تنفس می‌کنند. در این میان از 25 شهر آلوده جهان، 9 شهر در هند، 4 شهر در چین و 2 شهر در پاکستان قرار دارند؛ اما به راستی تکلیف مدارس آنها چه می‌شود؟