شنبه 31 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه خبر آنلاین

بهداشت نیوز نوشت: مصرف زیاد سدیم (بیش از 2 گرم در روز، معادل 5 گرم نمک در روز) و دریافت ناکافی پتاسیم (کمتر از سه و نیم گرم در روز) باعث افزایش فشار خون و افزایش خطر بیماری قلبی و سکته می شود. منبع اصلی سدیم در رژیم غذایی ما نمک است، اگرچه می تواند از سدیم گلوتامات باشد که در بسیاری از نقاط جهان به عنوان چاشنی استفاده می شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

جام جم نوشت: برخی کارشناسان بر این باورند احتمالا در ایران نیز تا اواسط بهمن و شروع اسفندماه با پیک هشتم کرونا روبه‌رو می‌شویم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

برخی کارشناسان بر این باورند احتمالا در ایران نیز تا اواسط بهمن و شروع اسفندماه با پیک هشتم کرونا روبه‌رو می‌شویم.

وب‌گاه خبر آنلاین

«تا کنون گزارشی مبتنی بر ورود موج جدید کرونا در کشور مطرح نشده، اما این مسئله بدین معنا نیست که کشور ما در برابر ورود سویه جدید مصون است. خوشبختانه و با اتکا بر تجربه سه ساله، مردم از نحوه مقابله با این ویروس آگاهند؛ در وضعیتی که جامعه از آگاهی لازم برای مقابله با بیماری برخوردار است، همچون گذشته به مرحله مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس نخواهیم رسید و احتمال آن بسیار ضعیف است.»

وب‌گاه ورزش سه

رویکرد چینی‌ها نسبت به رویدادهای ابتدایی سال آینده میلادی و منتفی کردن برگزاری آنها در کشورشان، نگرانی‌هایی را درمورد بازی‌های آسیایی درفاصله 10 ماه تا زمان جدید این بازی‌ها ایجاد کرده است.

خبرگزاری مهر

رویکرد چینی‌ها نسبت به رویدادهای ابتدایی سال آینده میلادی و منتفی کردن برگزاری آنها در کشورشان، نگرانی‌هایی را درمورد بازی‌های آسیایی درفاصله 10 ماه تا زمان جدید این بازی‌ها ایجاد کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

او با تاکید بر اینکه عموما علامت آنفلوآنزا تنفسی است، می‌گوید: «خیلی کم پیش می‌آید آنفلوآنزا علائم گوارشی داشته باشد اما در سویه امیکرون کرونا بروز علائم گوارشی دور از انتظار نیست اما این علائم هم خفیف خواهد بود.»

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سازمان جهانی بهداشت به‌تازگی هشدار داده کاهش رعایت مراقبت‌های بهداشتی میان مردم جهان، خیز دوباره‌ای از ویروس کرونا را به دنبال خواهد داشت. کورش هلاکویی، فوق تخصص اپیدمیولوژی به جام جم، توضیح می‌دهد ساده‌انگارانه است که فکر کنیم کرونا به پایان رسیده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

خیز کووید -19 در جهان، نگرانی‌ها را افزایش داده است.

وب‌گاه عصر ایران

همین چند روز پیش نیز سازمان جهانی بهداشت هشدار داد با موج جدید شیوع کرونا، شواهد حاکی از آن است که بیمارستان‌های چین با فشار ناشی از افزایش مبتلایان دست به گریبان هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به چرایی ناکامی چین در سیاست صفر کرونا، درعین حال درباره شرایط بیماری در کشور، گفت: کاهش نسبی کرونا در کشور طی ماه‌های اخیر وجود داشته و خوشبختانه هم آمار ابتلا و هم آمار مرگ‌ومیر ناشی از آن بسیار پایین است؛ اما همیشه باید خطر بالقوه آن را در نظر داشت و این هشدار وجود دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در بجث کرونا به هیچ وجه مردم توصیه‌های بهداشتی را فراموش نکنند و فاصله‌گذاری اجتماعی، حضور در مجامع عمومی با ماسک، شست‌وشوی منظم دست‌ها و را رعایت کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین دوشنبه (26 دسامبر) در اولین اظهارنظر عمومی بعد از آن که پکن اقدامات محدودکننده سختگیرانه برای مهار کرونا را این ماه کاهش داد، از مقامات خواست اقداماتی را برای محافظت از جان مردم انجام دهند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، چین که در اغلب دوران همه‌گیری کووید -19 در امان بود، اکنون و بعد از لغو ناگهانی محدودیت‌ها با بزرگترین...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس‌جمهور چین از مقامات خواست اقداماتی را برای محافظت از جان مردم انجام دهند.

وب‌گاه گسترش

وزیر بهداشت، نسبت به مقاومت مافیای دارو در مقابل اقدامات درمانی غیر دارویی که باعث کاهش درآمد آنها می شود، هشدار داد.

وب‌گاه عصر ایران

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار چین امروز (یکشنبه) اعلام کرد که با وجود جهش ابتلای افراد به کووید -19 در این کشور، هیچ فردی در سرزمین اصلی این کشور به دلیل ابتلا به کرونا فوت نکرده است. این پنجمین روزی است که چین مرگ هیچ فردی را بر اثر کرونا گزارش نمی‌کند.