شنبه 31 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه فرارو

شورای عالی نظام پزشکی اعلام کرده «این‌که در شرایط غیرجنگی و فارغ از بلایای طبیعی، هیچ دارویی برای کاهش تب و عفونت کودکان در دسترس نباشد، توجیه‌پذیر نیست.»

خبرگزاری تسنیم

شورای عالی سازمان نظام پزشکی ضمن صدور بیانیه‌ای در رابطه با لزوم ایجاد ثبات در سیاست‌های دارویی، آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی، تشکیل فوریتی ستادی با مشارکت ذی‌نفعان این حوزه را از رئیس جمهوری خواستار شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

شورای عالی سازمان نظام پزشکی، در رابطه با لزوم ایجاد ثبات در سیاست های دارویی، آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی بیانیه ای را صادر کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سرخک یکی از مسری‌ترین ویروس‌های انسانی به شمار می‌آید، اما تقریباً به طور کامل از طریق واکسیناسیون قابل پیشگیری است؛ هرچند جلوگیری از شیوع این بیماری، به پوشش 95 درصدی واکسن نیاز دارد. البته باید یادآور شد دریافت واکسن به معنای مصونیت صد درصدی در برابر بیماری نیست، بلکه احتمال ابتلا را بسیار کم می‌کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در سراسر جهان است بنابراین رژیم غذایی مناسب و ورزش، نقش زیادی در حفظ سلامت قلب شما دارد.

وب‌گاه فرارو

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت و آژانس بهداشت عمومی ایالات متحده، شیوع سرخک در حال حاضر به عنوان یک «تهدید قریب‌الوقوع» در جهان شناخته می‌شود. این دو سازمان در گزارشی مشترک اعلام کردند که در طول همه‌گیری کووید، نرخ دریافت واکسن‌های سرخک کاهش یافته و نظارت کمتری بر این موضوع صورت گرفته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، طی یک سال گذشته نزدیک به 40 میلیون کودک در سطح جهان، امکان دریافت واکسن سرخک را به دلیل موانع ایجادشده با همه‌گیری کرونا از دست داده‌اند. طبق گفته رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، از دی ماه سال 1400 تا کنون 202 مورد تأییدشده سرخک در کشور داشتیم که این آمار نسبت به سال قبل، حدود دو برابر افزایش داشته است.

وب‌گاه گسترش

رییس آزمایشگاه همکار مرجع کشوری آنفلوآنزا انستیتو پاستور ایران ضمن تشریح جزئیات خدمات تشخیصی آزمایشگاه آنفلوانزای این مرکز، به افزایش موارد آنفلوآنزا در سال جاری اشاه کرد و گفت: در حال حاضر بیشتر آنفلوآنزای نوع A از زیرگونه H3N2 عامل ایجاد بیماری در کشور است و مواردی هم آنفلوانزای زیرگونه H1N1 گزارش می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

بهداشت‌نیوز نوشت: به دلیل سبک زندگی ناسالم و کم تحرکی، چاقی در دهه‌های اخیر نسبت به قبل شایع‌تر شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آنتی بیوتیک ها بدون تجویز پزشک نه تنها به بهبودی بیمار منجر نمی‌شود بلکه سلامتی افراد را نیز به خطر می‌اندازد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدارس سراسر کشور اوگاندا برای جلوگیری از شیوع بیشتر ابولا تعطیل اعلام شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مدارس سراسر کشور اوگاندا برای جلوگیری از شیوع بیشتر ابولا تعطیل شدند.

وب‌گاه خبر آنلاین

بهداشت‌نیوز نوشت: مصرف خودسرانه و بی‌رویه داروهای آنتی بیوتیک به‌ویژه در فصل سرما به معضل جدی در جامعه تبدیل شده است غافل از اینکه این داروها بدون تجویز پزشک نه تنها به بهبودی بیمار منجر نمی‌شود بلکه سلامتی افراد را نیز به خطر می‌اندازد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: یک متخصص ویروس‌شناسی گفت: مدارس یکی از منابع اصلی انتشار ویروس آنفلوآنزا هستند. بچه‌ها در مدارس مبتلا می‌شوند و در خانه ویروس را به بزرگسالان انتقال می‌دهند. از سوی دیگر مسافرت‌های بین‌المللی هم خیلی می‌توانند در انتشار ویروس آنفلوآنزا نقش داشته باشند.

وب‌گاه فرارو

رییس آزمایشگاه همکار مرجع کشوری آنفلوآنزا انستیتو پاستور با این توضیح که آنفلوآنزا انواع A، B و C دارد، بیان کرد: رصد کردن نوع ویروس عامل بیماری آنفلوآنزای در گردش مهم است، ولی برای همه انواع آن درمان‌های حمایتی انجام می‌شود. البته بعضی از دارو‌ها وجود دارند که اختصاصی برای آنفلوآنزای نوع A هستند. آزمایشگاه آنفلوآنزا، اول مشخص می‌کند که فرد آیا واقعا به آنفلوآنزا مبتلا هست یا خیر و...

وب‌گاه فرارو

سازمان ملل متحد روز 25 نوامبر (چهارم یا پنجم آذر) را روز بین‌المللی مبارزه با خشونت علیه زنان اعلام کرده است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد خشونت علیه زنان را «هرگونه عمل خشونت‌آمیز بر پایه جنسیت که بتواند منجر به آسیب فیزیکی (بدنی)، جنسی یا روانی زنان بشود» تعریف کرده است که شامل «تهدید به این کارها، اعمال اجبار یا سلب مستبدانه آزادی (چه در اجتماع و چه در زندگی شخصی)» می‌شود.