شنبه 31 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه عصر ایران

آنفلوآنزاهای شایع فعلی خیلی باعث مرگ و میر نمی‌شوند و افراد مبتلا خیلی کم نیاز به بستری دارند اما افرادی که بیماری زمینه‌ای داشته باشند، بیشتر مستعد ابتلا به فرم‌های شدیدتر بیماری هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دنیای اقتصاد در مطلبی به بررسی مصوبه اخیر شورای حقوق بشر علیه ایران پرداخته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در حال حاضر بیشتر آنفولانزای نوع A از زیرگونه H3N2 عامل ایجاد بیماری در کشور است و مواردی هم آنفلوانزای زیرگونه H1N1 گزارش می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رییس آزمایشگاه همکار مرجع کشوری آنفلوآنزا انستیتو پاستور ایران ضمن تشریح جزئیات خدمات تشخیصی آزمایشگاه آنفلوانزای این مرکز، به افزایش موارد آنفلوآنزا در سال جاری اشاه کرد و گفت: در حال حاضر بیشتر آنفولانزای نوع A از زیرگونه H3N2 عامل ایجاد بیماری در کشور است و مواردی هم آنفلوانزای زیرگونه H1N1 گزارش می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

از زمان همه گیری ویروس کرونا در جهان و غفلت مسئولان بهداشتی کشورها از پیگیری برنامه‌های واکسیناسیون متداول، بیماری سرخک بار دیگر در نقاط مختلف جهان به شدت شیوع پیدا کرده است.

وب‌گاه فرارو

سرخک یکی از ویروس‌های به شدت واگیر است اما با این حال در صورت واکسیناسیون به راحتی قابل کنترل و پیشگیری است.

خبرگزاری دانا

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، به تشریح پنج برنامه کلان وزارت بهداشت در کاهش مقاومت میکروبی پرداخت.

وب‌گاه مشرق نیوز

ضدعفونی کننده‌های دست توصیه شده توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) ویروس آبله میمونی را غیرفعال می کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری نوشت: سردردها و حملات میگرنی می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند و طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، نیمی از بزرگسالان در سراسر جهان در سال گذشته سردرد داشته‌اند.

خبرگزاری تسنیم

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنج برنامه وزارت بهداشت برای کاهش مقاومت میکروبی را تشریح کرد.

وب‌گاه عصر ایران

خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که قبل از 17 سالگی شروع به سیگار کشیدن کرده بودند، 24 درصد بیشتر گزارش شد. در مقابل آنهایی که استعمال سیگار را بین 17 تا 19 سالگی شروع کرده بودند، نسبت به افرادی که هرگز سابقه مصرف نداشتند 15 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه بودند.

وب‌گاه عصر ایران

برخی از داروهای سردرد بدون‌نسخه شامل کافئین هستند. مقدار کمی کافئین می‌تواند به توقف سردرد شما کمک کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر سعید کریمی، به مناسب هفته "آگاهی بخشی نسبت به مقاومت میکروبی"، اظهار کرد: بیست و هفتم آبان ماه تا سوم آذرماه، برابر با هجدهم تا بیست و چهارم نوامبر، از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان هفته " آگاهی بخشی نسبت به مقاومت میکروبی" که معضل جدی دنیای امروز در حوزه بهداشت و سلامت محسوب می‌شود، نامگذاری شده است. وی افزود: مقاومت میکروبی زمانی اتفاق...

خبرگزاری تسنیم

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه مقاومت میکروبی باعث دشوارتر شدن درمان و افزایش مرگ ناشی از بیماری‌های عفونی می‌شود؛ از ثبت اطلاعات تجویز آنتی‌بیوتیک‌های خاص در بیمارستان‌ها خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مادربزرگم می‌گفت: «دنیا از نگفتن خرابه مادر جان. یاد بگیر حرف بزنی. احساست رو، عقیده و نظرت رو بگی. اگه لازمه که هشدار بدی، به‌موقع این کار رو بکنی. اگه لازمه عشقت رو نشون بدی، به‌موقع نشون بدی. اگه لازمه گله‌کنی، راه دل آدما رو پیداکنی و یه جوری که دردشون نیاد، انتقاد کنی. دیگران که نمی‌دونن توی دل آدم چی می‌گذره!»

وب‌گاه عرشه آنلاین

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از شناسایی پاتوژن‌های (عوامل بیماری‌زا) بالقوه که می توانند موجب همه گیری شوند، خبر داد.