شنبه 31 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه عصر ایران

با استفاده از دارو درمانی، روان درمانی یا ترکیبی از هر دو درمان می شود. در این میان مطالعاتی در راستای بررسی اینکه آیا دارو درمانی افسردگی به تنهایی خطر زوال عقل را کاهش می دهد یا خیر انجام شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج گزارش مشترک سازمان جهانی بهداشت و مرکز اروپایی کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها نشان می‌دهد که صدها هزار نفر از مبتلایان به ویروس اچ. آی. وی (ایدز) در اتحادیه اروپا مراقبت‌های درمانی لازم را دریافت نمی‌کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

این ویروس در بدن می‌ماند و ممکن است پس از سال‌ها مراحل بعدی بیماری با تضعیف سیستم ایمنی بدن و درگیری ارگان‌ها و بروز بیماری‌های مختلف خود را نشان بدهد.

خبرگزاری دانا

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت امور بهداشتی استان کرمانشاه گفت: حدود 30 % فشارخون بالا به افزایش مصرف نمک و حدود 20 % به رژیم غذایی با پتاسیم کم شامل مصرف اندک میوه و سبزی مرتبط است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

آبله میمون از اوایل امسال در سراسر جهان گسترش یافت، درحالی‌که قبلاً شیوع گسترده‌ای فراتر از آفریقای مرکزی و غربی نداشته است. بیش از 80000 نفر در جاهایی به این بیماری مبتلا شده‌اند که قبلاً وجود نداشته است.

وب‌گاه فرارو

در سال 2019 حدود 1.27 میلیون نفر جان خود را در اثر مقاومت به دارو‌های ضد میکروبی از دست داده اند. این سازمان معضل مقاومت میکروبی را به عنوان یکی از 10 عامل اصلی تهدید کننده سلامت بشری اعلام کرده است. اهمیت این موضوع تا حدی است که شاخص‌های ارزیابی میزان مقاومت ضد میکروبی در چارچوب اهداف توسعه پایدار گنجانده شده است.

وب‌گاه گسترش

وجود ساختارهای تخصصی برای رفاه تمامی اقشار مختلف جامعه، یکی از مواردی است که نشان می‌دهد تا چه اندازه شهر در خدمت شهروندان است. شهروندان به فراخور شرایط متفاوت خود، نیازهای متنوعی داشته و باید برای هر بخش، نیازهای مربوط به آنها را تامین کرد

وب‌گاه گسترش

معاون بهداشت وزارت بهداشت، در پیامی به مناسبت هفته آگاه سازی از مقاومت میکروبی، مقابله با مقاومت ضد میکروبی را یک مسئولیت همگانی دانست.

وب‌گاه 55 آنلاین

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای اعلام کرد که از این پس نام بیماری "آبله میمونی" را به "mpox" تغییر می دهد.

خبرگزاری تسنیم

مشاور ارشد منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت از نقش رهبری ایران در کاهش آثار کربن از نظام سلامت در منطقه تقدیر و اعلام کرد: نیمی از کل مرگ‌ها در منطقه مدیترانه شرقی ناشی از آلودگی هوا و ریزگردهاست.

خبرگزاری تسنیم

تعداد موارد ابتلا به "دیفتری" در انگلیس به دلیل شرایط بد نگهداری مهاجران در سال جاری افزایش یافته است.

وب‌گاه فرارو

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این پس نام بیماری آبله میمونی را به کلمه جایگزین mpox یا «آبله ام» تغییر می‌دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای اعلام کرد که از این پس نام بیماری "آبله میمونی" را به "mpox" تغییر می دهد.

وب‌گاه عصر ایران

این سازمان همچنین اضافه کرد: در طول سال آینده هر دو نام آبله میمونی و "آبله ام" را به کار خواهد برد تا به تدریج نام قدیمی کنار گذاشته شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اگرچه داشتن یک رژیم غذایی مناسب به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند، اما 9 ماده غذایی وجود دارد که به سلامت قلب شما آسیب می‌رساند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سازمان جهانی بهداشت نام آبله میمونی را تغییر داد و اعلام کرد: نام قدیمی باعث رواج گفتار نژادپرستانه بر ضد سیاه‌پوستان شده بود.