شنبه 31 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه عرشه آنلاین

سکته قلبی و مغزی لقب اولین علت مرگ و میر در جهان را به خودش اختصاص داده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

محیانیوز نوشت: سکته قلبی و مغزی لقب اولین علت مرگ و میر در جهان را به خودش اختصاص داده است. در واقع؛ بیماری‌های قلبی و عروقی از خطرناک‌ترین بیماری‌های هستند که در صورت رسیدگی نکردن به آن ممکن است تبعات مرگ آوری را با خود به همراه داشته باشند.

وب‌گاه فرارو

مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که بازماندگان سرطان سینه که در سطوح متوسط ورزش می‌کنند از جمله پیاده روی روزانه به مدت بیش از 15 دقیقه همان مزایای بقای افرادی را که ورزش‌های شدیدتر انجام می‌دهند تجربه خواهند کرد.

وب‌گاه فرارو

مقاومت آنتی بیوتیکی زمانی رخ می‌دهد که باکتری در واکنش به مصرف این دارو‌ها تغییر کند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، درمان عفونت‌هایی مانند ذات‌الریه، سل، سوزاک و سالمونلوز سخت‌تر می‌شود، زیرا آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده برای درمان آن‌ها اثربخشی خود را تا حدودی از دست داده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: تاکنون چند بار برای خود یا فرزندتان از داروهای بدون نسخه برای درمان تب، سرماخوردگی یا آنفلوآنزا استفاده کرده‌اید؟ مطالعات نشان می‌دهد که در بسیاری از کشورها مصرف خودسرانه داروهای آنتی بیوتیک افزایش چشمگیر یافته که در یک دوره زمانی می‌تواند به عواقب ناخوشایندی منجر شود.

خبرگزاری تسنیم

رئیس پنجمین کنگره جراحی‌های چاقی و متابولیک با بیان این‌که بیش از 63.7 درصد مردم ایران یعنی بیش از 50 میلیون نفر از جمعیت کشور دچار اضافه‌وزن و چاقی هستند؛ عوارض چاقی را تشریح کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مقاومت آنتی بیوتیکی زمانی رخ می دهد که باکتری در واکنش به مصرف این داروها تغییر کند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، درمان عفونت‌هایی مانند ذات‌الریه، سل، سوزاک و سالمونلوز سخت‌تر می‌شود زیرا آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده برای درمان آن‌ها اثربخشی خود را تا حدودی از دست داده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

با وجود اینکه آنتی بیوتیک‌ها داروهای تجویزی هستند، معمولا در داروخانه‌ها بدون نسخه در دسترس هستند. هنگامیکه برای مدت زمان طولانی در مصرف داروهای آنتی بیوتیک افراط شود، مقاومت آنتی بیوتیکی ایجاد میشود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان انتقال خون با تشریح وضعیت اهدای خون در کشور در 8 ماه گذشته، از رشد 10.55 درصدی شاخص اهدای خون در طول این مدت خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سازمان جهانی بهداشت نسبت به کم توجهی به راهبرد مقابله با بیماری کووید19 در سال جاری هشدار داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس سازمان جهانی بهداشت نسبت به کم توجهی به راهبرد مقابله با بیماری کووید19 در سال جاری هشدار داد و تاکید کرد که هرگونه سهل‌ا‌نگاری در این زمینه شرایطی ایده‌آل برای ظهور یک سویه جدید مرگبار از ویروس عامل بیماری فراهم خواهد کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در حال حاضر، موارد ابتلا به کووید -19 در چین در بالاترین حد خود قرار دارد و پس از ماه‌ها کاهش در بخش‌هایی از انگلیس هم شروع به افزایش کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

آمارهای سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که تعداد مرگ و میرهای کرونایی هفتگی گزارش شده به این سازمان طی پنج هفته گذشته اندکی کاهش یافته است با این حال در هفته گذشته بیش از 8500 نفر جان خود را بر اثر عوارض ابتلا به کووید -19 از دست دادند.

وب‌گاه فرارو

از آنجایی که در حال حاضر درمان قطعی و مشخصی برای زوال عقل وجود ندارد، پیشگیری از آن در اولویت خواهد بود. چندین مطالعه معتبر که از طریق کتابخانه دیجیتال ساینس دایرکت قابل دسترسی هستند، نشان داده اند که افسردگی خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می‌دهد؛ بنابراین درمان به موقع افسردگی ممکن است به پیشگیری از آن کمک کند.

خبرگزاری تسنیم

سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفت که جهان به پایان مرحله اضطراری همه‌گیری کرونا "بسیار نزدیک‌" است؛ در عین حال این سازمان هشدار داد که اومیکرون همچنان به طور گسترده در سراسر جهان در گردش است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طبق اعلام رییس سازمان جهانی بهداشت، همچنان شرایط ایده آل برای ظهور سویه جدید ویروس کرونا فراهم است که باعث مرگ و میر بسیاری از افراد می شود.