شنبه 31 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه مشرق نیوز

آلودگی هوا گرچه گاهی ممکن است حتی به چشم نیاید، اما اثری عمده بر سلامت انسان‌ها می‌گذارد و شواهد جدید نشان می‌دهد این اثرات بیش از آن حدی است که تصور می‌شد.

وب‌گاه فرارو

هنوز دلیل قطعی ابتلا به کبد چرب غیر الکلی مشخص نیست؛ ولی محققان احتمال می‌دهند سن، اضافه وزن، دیابت و کلسترول بالا، مهمترین عوامل خطر این عارضه باشند. علل دیگر کبد چرب غیر الکلی استفاده از دارو‌های مختلف، هپاتیت، بیماری‌های خود ایمنی یا بیماری‌های کبدی ارثی، کاهش سریع وزن و سوء تغذیه هستند.

خبرگزاری مهر

یک نویسنده می‌گوید بازی درمانی یکی از روش‌های مؤثر در درمان مشکلات رفتاری و روانی کودکان است؛ بطور کلی در خلال بازی می‌توان به بسیاری از ویژگی‌ها، مسائل و رشد کودک پی برد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: مطالعات محققان دانشگاه سیچوان چین نشان می‌دهد قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض آلودگی هوا خطر ابتلا به کبد چرب را افزایش می‌دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به تامین 17 ماده اولیه جهت رفع کمبودهای دارویی، گفت: 24 هزار بسته داروی "جیدنیو" در گمرک در آستانه ترخیص شدن است.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به تامین 17 ماده اولیه جهت رفع کمبودهای دارویی، گفت: 24 هزار بسته داروی "جیدنیو" در گمرک در آستانه ترخیص شدن است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیم وزارت بهداشت اعلام کرد: مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در کشور 20 هزار و 800 مورد است و آلودگی هوا در سال گذشته خسارت اقتصادی حدوداً 8 میلیارد دلاری داشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: از بین 113 کشور، ایران در این خصوص رتبه 24 آلودگی هوا را دارد و در بین 107 پایتخت دنیا تهران رتبه 21 آلایندگی را دارد که این مسئله نشان می‌دهد که باید بطور جدی وارد حل این معضل شویم و این در حالیست که بیش از 26 هزار نفر در سال به دلیل آلودگی هوا دچار مرگ زودرس شده و هزینه‌های ناشی از آلودگی هوا را نیز حدود 30 میلیارد دلار براورد کرده‌اند و هزینه‌های مربوط به درمان و مرگ...

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در کشور 20 هزار و 800 مورد است؛ گفت: دستگاه‌های متولی در بحث تولید آلاینده‌ها به تکالیف خود در قانون هوای پاک عمل نمی‌کنند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در کشور 20 هزار و 800 مورد است؛ گفت: دستگاه‌های متولی در بحث تولید آلاینده‌ها به تکالیف خود در قانون هوای پاک عمل نمی‌کنند.

خبرگزاری تسنیم

آلودگی هوا این روزها به یکی از معضلات جدی کلان‌شهرهایی مانند تهران تبدیل شده که آثار زیان‌باری بر سلامت شهروندان دارد؛ در این گزارش به اهم راهکارهای تغذیه‌ای و مراقبی برای حفظ سلامتی در شرایط وخیم آلودگی هوا پرداخته ایم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ باتوجه به افزایش غلظت آلاینده‌ها در کشور، عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیم وزارت بهداشت، احد آزادی‌خواه، عضو کمیسون کشاورزی مجلس و مهدی اسماعیلی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به صورت حضوری و تلفنی پاسخگوی چالش‌های ایجاد شده پیرامون آلودگی هوای پایتخت و شهر‌هایی که میزبان آلاینده‌ها هستند، بودند. دستگاه‌های متولی اجرای قانون هوای...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تیم ملی فوتبال برزیل در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر برابر کرواسی شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه فرهیختگان نوشت: در هفته‌های گذشته آمار شیوع کووید در کشور به‌نظر خیلی‌ها نشان از کاهش چشمگیر اپیدمی و به‌نوعی پایان آن بود. با گذشت روزها و مشاهده آمار مثبت و امیدوارکننده همه‌گیری کرونا در کشور، این ذهنیت به‌وجود آمد که دیگر زمان کنار گذاشتن ماسک و ضدعفونی‌کننده‌ها فرارسیده است، می‌شد در جای‌جای شهرهای بزرگ دید که مردم دیگر توجهی به پروتکل‌های بهداشتی مرسوم در دوران شیوع کووید...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سیگاری‌ها احتمالا اولین گروهی هستند که باید نگران جان خود باشند؛ چون بیشتر از همه در معرض خطر سکته قلبی قرار دارند.