شنبه 31 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه الف

سخنان وزیر بهداشت فنلاند مبنی براینکه بروز حادثه در نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین می‌تواند ید رادیو اکتیو را در محیط زیست آزاد کند، موجب هجوم مردم این کشور برای خرید قرص ید به داروخانه‌ها شد.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با وزیر بهداشت سودان، بر گسترش همکاری‌های ایران و سودان در عرصه سلامت تأکید کرد.

خبرگزاری دانا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در حاشیه حضور در شصت و نهمین اجلاس منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در قاهره با همتای سودانی خود دیدار و گفت وگو کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنان وزیر بهداشت فنلاند مبنی براینکه بروز حادثه در نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین می‌تواند ید رادیو اکتیو را در محیط زیست آزاد کند، موجب هجوم مردم این کشور برای خرید قرص ید به داروخانه‌ها شد.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت با بیان اینکه متوقف و مسدود کردن تراکنش‌های مالی بین بانک‌های ایرانی و بین‌المللی، باعث تاخیر خطرناک در تهیه داروها شده است؛ از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجارب موفق در زمینه مبارزه با بیماری‌ها به کشورهای منطقه خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر بهداشت گفت: به دلیل میزان گسترده پوشش واکسیناسیون و تزریق واکسن‌های تولید داخل و هم چنین وارداتی، موج‌های اخیر به تدریج کاهش یافته و کنترل شده است.

وب‌گاه فرارو

معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اختلالات روانپزشکی شامل مواردی، چون افسردگی، اضطراب و اقدام به خودکشی است که به عنوان بیماری شناخته می‌شوند و ضرورت دارد مبتلایان به این نوع از اختلالات دوره‌های درمانی دارویی و غیر دارویی را سپری کنند.

خبرگزاری دانا

وزیر بهداشت از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجارب موفق در زمینه مبارزه با بیماری ها و پیشرفت های بهداشتی و درمانی به سایر کشورهای عضو دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

وب‌گاه گسترش

وزیر بهداشت با بیان اینکه متوقف و مسدود کردن تراکنش های مالی بین بانک های ایرانی و بین المللی، عملا باعث تاخیر غیر ضروری و خطرناک در تهیه داروها، واکسن ها، تجهیزات، مواد لازم برای رویه های تشخیصی و درمانی و همچنین تولیدکنندگان داخلی واکسن شده است، تاکید کرد: چه کسی پاسخگوی جان باختن برخی بیماران بی گناه بر اثر کمبود داروهای ضروری به دلیل تحریم ها است؟

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی در بدو ورود به قاهره، از گسترش همکاری‌های سلامت در این اجلاس خبر داد و گفت: این اجلاس فرصت مناسبی برای تقویت دیپلماسی سلامت، تصمیم سازی و تنظیم سیاست‌های سلامت بین 22 کشور عضو منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت است. وی با اشاره به برگزاری این اجلاس تا 22 مهر در قاهره، یادآور شد: در این اجلاس حدود 30 موضوع مشترک مورد بحث و...

وب‌گاه عصر ایران

افسردگی و اقدام به خودکشی در میان اختلالات روانپزشکی بویژه در مناطق غربی کشور به دلیل شرایط زندگی و محرومیت بسیار شایع است و البته دوران همه گیری کرونا نیز باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه شد که در افزایش این اختلالات تاثیر گذار بوده است.

وب‌گاه عصر ایران

افسردگی و اقدام به خودکشی در میان اختلالات روانپزشکی بویژه در مناطق غربی کشور به دلیل شرایط زندگی و محرومیت بسیار شایع است و البته دوران همه گیری کرونا نیز باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه شد که در افزایش این اختلالات تاثیر گذار بوده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 23 تا 30 درصد جمعیت کشور دچار اختلالات روانپزشکی هستند و افسردگی در صدر این اختلالات قرار دارد.

وب‌گاه فرارو

در جامعه ما شیوع اختلال روانی به حدود 25 درصد جمعیت 15 تا 64‌ساله رسیده است. البته باید یادآوری کرد سلامت روانی فراتر از فقدان اختلالات یا ناتوانی‌های روانی، مراقبت از سلامتی و شادی مداوم است؛ به‌گونه‌ای که فرد احساس آرامش و احساس خودتوانمندی کرده، با فشار‌های روانی کنار آمده و کفایت و شناخت توانایی خود در محقق‌ساختن ظرفیت‌های عقلی و هیجانی خویش را داشته باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 23 تا 30 درصد جمعیت کشور دچار اختلالات روانپزشکی هستند و افسردگی در صدر این اختلالات قرار دارد.