شنبه 31 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از آناتولی، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که پس از سال‌ها تلاش برای کاهش ابتلای وبا در جهان، اکنون موارد ابتلای وبا در سراسر جهان در حال افزایش است. سازمان جهانی بهداشت افزایش مبتلایان به وبا را بسیار نگران کننده عنوان کرده است. «فیلیپ باربوزا»، رئیس بخش وبا و بیماری‌های اسهالی سازمان جهانی بهداشت، در کنفرانس خبری سازمان ملل در ژنو...

وب‌گاه 55 آنلاین

در ادامه به بررسی تاثیر واکسن کرونا بر این دوره می‌پردازیم.

خبرگزاری دانا

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید پس از سال‌ها کاهش، موارد ابتلاء به وبا در سراسر جهان رو به افزایش است.

وب‌گاه فرارو

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: برآورد می‌شود سالیانه 60 هزار نفر در جهان جان خود را بر اثر هاری از دست می‌دهند. از سال 2007 سالروز درگذشت لویی پاستور کاشف واکسن هاری را به عنوان روزجهانی هاری در نظر گرفته‌اند. امسال سازمان جهانی بهداشت شعار «پایان مرگ ناشی از هاری با رویکرد سلامت واحد» در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری مهر

اختلال شنوایی، یکی از عارضه های شایع است که آسیب های آن می تواند زندگی فرد مبتلا را تحت‌الشعاع قرار دهد. از همین رو، تشخیص کم شنوایی و ناشنوایی در نوزادان و کودکان، خیلی مهم است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مواجهه کمتر افراد به ویروس‌های تنفسی طی دو سال اخیر از احتمال شیوع بالای آنفلوآنزا در ماه‌های آینده خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایلنا نوشت: رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مواجهه کمتر افراد به ویروس‌های تنفسی طی دو سال اخیر از احتمال شیوع بالای آنفلوآنزا در ماه‌های آینده خبر داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

زوال عقل، سندرومی است که به صورت پیشرونده مغز را تخریب کرده و باعث می‌شود عملکرد شناختی طی زمان رو به زوال برود.

وب‌گاه گسترش

متخصصان و کارشناسان سلامت همواره افراد را به استفاده از میوه و سبزیجات ترغیب می کنند با این حال اگرچه میوه‌هایی مانند موز، سیب و گلابی ویتامین‌ها، فیبر و مواد مغذی زیادی به بدن می‌رسانند اما قند زیادی نیز در آنها وجود دارد.

خبرگزاری تسنیم

زوال عقل سندرومی است که به صورت پیشرونده مغز را تخریب کرده و باعث می‌شود عملکرد شناختی طی زمان رو به زوال برود.

وب‌گاه 55 آنلاین

طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، سالانه بیش از 7 میلیون نفر بر اثر مصرف دخانیات و حدود 1.2 میلیون نفر بر اثر استنشاق دود سیگار جان خود را از دست می‌دهند. سیگار باعث ایجاد سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و بیماری مزمن انسداد ریه می‌شود.

وب‌گاه فرارو

چربی‌های غیر اشباع از سلامتی بدن حمایت می‌کنند و ممکن است تک غیر اشباع یا چند غیر اشباع باشند. گوشت‌ها، محصولات لبنی، میان وعده‌ها و محصولات پخته شده حاوی چربی‌های اشباع شده و ترانس هستند. برخی از منابع چربی‌های غیر اشباع - سالم - شامل مغزها، روغن‌ها، دانه‌ها و آووکادو می‌باشند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک اپیدمیولوژیست با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در دنیا و ایران، گفت: چشم‌اندازهایی از رو به افول گذاشتن اپیدمی می‌بینیم، اما معنایش این نیست که در روزها و هفته‌های پیش رو شاهد خاموشی اپیدمی باشیم.

وب‌گاه 55 آنلاین

چربی‌ها درشت مغذی‌های مهمی هستند. انواع چربی‌های غذایی مختلف وجود دارد که برخی از آن‌ها بسیار سالم تر از سایرین به حساب می‌آیند.