یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه دنیای اقتصاد

موج هفتم کرونا در ایران سرانجام پس از سه ماه فروکش کرد. اواسط خرداد ماه بود که افزایش تدریجی موارد ابتلا و به تبع آن بستری‌ها و مرگ‌های کرونایی زنگ‌های ورود به موج هفتم کرونا در کشور را به صدا در آورد. این در حالی بود که ایران در روز 12خرداد ماه پس از 821 روز؛ نخستین روز بدون مرگ کرونایی در کشور را در کارنامه روزهای تلخ کرونایی‌اش ثبت کرده بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه گسترش

یک کارشناس حوزه سلامت گفت: واکسن برکت پلاس نیز مانند واکسن برکت با فناوری ویروس غیر فعال شده تولید شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کووید19 با اشاره به ضرورت توجه به واکسیناسیون نوبت سوم در دانش‌آموزان و سایر افراد جامعه، گفت: بر اساس آنچه در روند بیماری مشاهده می‌کنیم، موج هفتم کووید 19 را در کشور پشت سر گذاشته‌ایم و بر همین اساس هم تعداد مرگ‌های ناشی از بیماری باید طی این هفته کاهش یابد.

وب‌گاه خبر آنلاین

سازمان جهانی بهداشت اخیراً، طی یک نشست خبری، گفت که تعداد مواردِ جدید ابتلا به ویروس کرونا و مرگ‌ومیرِ گزارش‌شده در سطح جهانی تقریباً در همه جای دنیا کاهش یافته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مقامات بهداشتی نیوزلند به بیماران آبله میمونی توصیه می کنند تا وقتی زخم های ناشی از ضایعات پوستی آنها از بین نرفته در قرنطینه باشند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پنجمین مورد ابتلا به آبله میمونی در نیوزیلند در فردی شناسایی شده که اخیراً از کشوری خارجی به این کشور وارد شده است. این فرد پس از مثبت شدن نتیجه تست آبله میمونی در منطقه "اوکلند" قرنطینه شده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

نتایج پژوهش محققان ایرانی با تکیه بر طب سنتی و گیاهان دارویی، نشان داد که با استفاده از گیاه دارویی «گل ختمی» می‌توان به‌طور مؤثری تب کودکان را پایین آورد و از مضرات بالابودن دمای بدن جلوگیری کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شاخص قیمت مواد غذایی فائو برای در ماه اوت امسال نسبت به اوت سال 2021 رشدی 7.9 درصدی داشت، اما این شاخص نسبت به ماه قبل افتی 1.9 درصدی را به ثبت رساند. اگرچه نرخ غلب محصولات غذایی نسبت به سال گذشته بالاتر است، اما ظرف 5 ماه اخیر بسیاری از محصولات غذایی اثرگذار در شاخص قیمتی مواد غذایی فائو با افت نرخ مواجه شده‌اند و بنابراین مواد غذایی نیز در حال فاصله گرفتن از رکوردهای قیمتی خود در...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شاید تصور اینکه فردی با ظاهر شاد و همیشه خندان دچار افسردگی باشد، دور از ذهن به نظر برسد اما طبق بررسی سازمان جهانی بهداشت از میان 265 میلیون نفری که در سراسر جهان مبتلا به افسردگی هستند، تعدادی هم سعی در پنهان‌کردن علائم بیماری خود دارند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کشورهای مختلف جهان همچنان شاهد افزایش تعداد عفونت های آبله میمو نی هستند و به همین دلیل در دستورالعمل جدید خود، سه مورد را برای از بین بردن این بیماری ارائه کرده است.

وب‌گاه فرارو

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان در تایلند انجام شده هیدروکوئینین که می‌تواند برای درمان مالاریا در انسان استفاده شود توانایی کشتن باکتری‌ها را دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در بیانیه نخستین همایش ملی آسیب‌شناسی روانی کرونا با اشاره به اطلاعات سازمان بهداشت جهانی اعلام شد که در سال نخست بحران کرونا، افسردگی و اضطراب در جهان با افزایش 25 درصدی روبه‌رو شده و پیش‌بینی می‌شود که بار کلی اختلالات روانی در سال 2023 به 15 درصد افزایش یابد.

وب‌گاه گسترش

مقامات سازمان جهانی بهداشت امروز (سه شنبه) اعلام کردند: این امکان وجود دارد تا شیوع بیماری آبله میمونی در اروپا برطرف شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران نوشت: سازمان جهانی بهداشت با ارائه تازه‌ترین آمار از ابتلای 50 هزار و 496 نفر به آبله میمون در سراسر جهان خبر داد.