یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی کارنامه موفقی در دولت سیزدهم دارد و این موفقیت‌ها، صرفه‌جویی ارزی 150 میلیون دلاری در حوزه غذا و دارو، اصلاح سیاست‌های ارزی یارانه دارو و اجرای طرح دارویار، تزریق 160 میلیون دز واکسن کرونا و به صفر رساندن مرگ ناشی از کووید19 را دربرمی‌گیرد.

وب‌گاه 55 آنلاین

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که جزء گروه های پرخطر محسوب می شوند یا گرفتار نوع شدید بیماری هستند؛ از برخی داروها تاثیر مثبتی گرفته اند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: میزان مرگ و میر از بیماری های ناشی از کم تحرگی چندین برابر تلفات کرونا است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

دولت سوئیس اعلام کرد که برای مبارزه با ویروس آبله میمون در حال ساخت مقدار قابل توجهی از واکسن و داروی ضد ویروس است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد: در سال 2050، افراد مسن 35 درصد از جمعیت اروپا، 28 درصد آمریکای شمالی، 25 درصد آمریکای لاتین و حوزه کارائیب، 24 درصد آسیا، 23 درصد اقیانوسیه و نیز 9 درصد آفریقا را تشکیل دهند؛ روندی که در ایران نیز ایجاد شده و نیازمند تدبیر است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: بیماری آبله میمون درمان اختصاصی ندارد اما داروهایی هستند که در مواقع طغیان این بیماری توصیه شده‌اند.

وب‌گاه فرارو

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان اعلام کرد: بیماری آبله میمون درمان اختصاصی ندارد؛ اما جهت مصرف بیماران دارو‌هایی در دنیا موجود هستند که توسط سازمان جهانی بهداشت برای مواقع طغیان بیماری آبله میمون توصیه شده اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که جزء گروه های پرخطر محسوب می شوند یا گرفتار نوع شدید بیماری هستند؛ از برخی داروها تاثیر مثبتی گرفته اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ارتش در بیانیه‌ای با گرامیداشت هفته دولت تأکید کرد که با تأسی به آرمان شهدا به‌ویژه دو اسوه خدمت خالصانه، شهیدان رجایی و باهنر، پشتیبان دولت بوده و آماده خدمت و ایثار است.

خبرگزاری مهر

فدراسیون ورزشهای همگانی در مراسمی با حضور رئیس کمیته ملی المپیک از شهرداران طرح ملی «شهر فعال» این فدراسیون تجلیل کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

باکتری سالمونلا عامل یکی از شایع ترین مسمومیت‌های غذایی در سراسر جهان است.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از راه‌های انتقال آبله میمونی تماس با لاشه حیوان یا حیوان زنده است، همچنین تماس نزدیک با انسان آلوده به ویروس آبله میمونی هم می‌تواند منجر به انتقال این بیماری شود.

وب‌گاه فرارو

محققان دریافتند که مکمل ویتامین D معادل یا بیش از 2000 واحد (IU) در روز ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند، اگرچه آن‌ها خاطرنشان کردند که نتایج آنها، قطعیت بسیار پایینی دارد.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - دبیر ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان بوشهر گفت: اگرچه دولت سیزدهم در شرایط سخت و شدید تحریم ها، اوج نفس گیر شیوع غول کرونا که تاثیر منفی براقتصاد کشور گذاشته بود و بدهی ماهانه 12 هزار میلیارد تومانی میراثی از دولت قبل روی کار آمد، اما با کار جهادی در سال نخست دستاورهایی مهم داشته است.

وب‌گاه گسترش

استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان که می‌گوید در دنیا سرطان‌زا بودن الکل آن هم از نوع یک آن به اثبات رسیده تاکید می‌کند که هفت نوع سرطان در نتیجه مصرف این نوشیدنی ممکن است خود را نشان دهد.