شنبه 31 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - موافقت آلمان با ارسال 18 دستگاه هویتزر به اوکراین، دیدار «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیرخارجه امارات با «بنی گانتز» وزیرجنگ رژیم صهیونیستی و درخواست تشکیل دادگاه بین‌المللی علیه روسیه درپی کشف گورهای جمعی در اوکراین از جمله عناوین نخست روزنامه‌های مطرح جهان در روز دوشنبه 28 شهریور (19 سپتامبر) است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به روند کاهشی بیماری کووید - 19، گفت: مطرح کردن صحبت‌هایی مبنی بر اینکه به پایان راه کرونا رسیده‌ایم تفسیر غلطی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی در روز‌های اخیر عنوان کرده، چشم اندازی از پایان همه گیری کووید 19 متصور است، اظهار کرد: این ادعا بر اساس کاهش تعداد مرگ و میر کرونایی اعلام شده است. وی افزود: تخمین‌ها در مطالعات گواه این است که از شروع واکسیناسیون علیه کرونا تا به امروز،...

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه دسترسی به ابزارهای نجات دهنده در برابر کرونا می‌تواند این بیماری را به بیماری قابل کنترل مبدل کند، گفت: چنانچه سهل انگاری شود پیش بینی می‌شود در اواخر پاییز با واریانت‌های جدید بیماری و پیک بزرگتری مواجه شویم.

وب‌گاه عصر ایران

وبا بیماری است که از طریق دهان منتقل می شود و خوردن آب مانده و ضدعفونی نشده در بروز این بیماری تاثیر دارد و احتمالا استفاده از آب غیربهداشتی دلیل بروز بیماری در افراد شده است.

وب‌گاه الف

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد آلودگی هوا با سرطان ریه در افرادی که سیگاری نیستند مرتبط است.

وب‌گاه فرارو

یک درس مهم از پاندمی کووید آن است که زمانی که یک بیماری بسیار عفونی در یک جمعیت آسیب‌پذیر شیوع پیدا می‌کند واکنش سریع ضروری است. حتی فراتر از آن، زمانی که بسیاری از عفونت‌ها بدون علامت هستند مانند مورد کووید -19 واکنش سریع ضرورت بیش‌تری پیدا می‌کند.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت از ارتقای دیپلماسی سلامت به عنوان یکی از برنامه‌های دولت یاد کرد و از استقرار دبیرخانه سلامت پیمان شانگهای در ایران خبر داد.

وب‌گاه الف

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شهر مشهد به جهت آنکه میزبان مهمانان امام رضا (ع) بوده و هست نیازمند یک بیمارستان 1000 تختخوابی است تا بتواند خدمتی موثرتر و مثمرثمرتر ارائه کند.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از نکات مورد توجه دولت سیزدهم، دیپلماسی سلامت است که با توجه به این که ایران یکی از قوی‌ترین سیستم‌های سلامت را در منطقه داراست باید از این فرصت در حوزه دیپلماسی استفاده مطلوبی کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

در دستورالعمل به روز شده سازمان جهانی بهداشت، اکنون توصیه می شود از داروهای آنتی بادی sotrovimab و casirivimab-imdevimab برای بیماران مبتلا به کووید19 استفاده نکنید.

خبرگزاری مهر

مطالعات نشان می دهد آلودگی هوا با سرطان ریه در افرادی که قبلاً سیگار نکشیده اند مرتبط است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس جمهور حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را فرصتی برای بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: در این سفر پنج روزه هیچ دیدار و ملاقات با مقامات آمریکایی انجام نخواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ایران در تقسیم‌بندی‌های سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی (امرو) قرار دارد و سهم کشور ما از مجموع خون‌های اهدایی جمع آوری شده حدود 29 درصد است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وزارت بهداشت بحرین جمعه شب اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به بیماری آبله میمون در این کشور شناسایی و فرد مبتلا قرنطینه شده است.