یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک اپیدمیولوژیست نوید داد که هیچ علائم و شواهدی از قابلیت تبدیل شدن آبله میمونی به پاندمی مشاهده نشده است و قابلیت پاندمی ندارد.

وب‌گاه فرارو

دکتر حمید سوری، اپیدمیولوژیست با بیان اینکه خوشبختانه آبله میمونی در دوره پنهان بیماری قابلیت انتقال ندارد، گفت: در پاندمی‌هایی مانند کووید 19 که با آن مواجه شدیم، جامعه به این اتفاقات متداول بهداشتی حساس می‌شود. عملا اقدامی که باید انجام شود، این است که متولیان سلامت جامعه برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و مردم هم اگر علائمی مانند تاول پوستی و... دیدند به پزشک مراجعه کرده و از تماس...

وب‌گاه الف

یک اپیدمیولوژیست با اشاره به آخرین وضعیت آبله میمونی و با بیان اینکه هیچ علائم و شواهدی از قابلیت تبدیل شدن آبله میمونی به پاندمی مشاهده نشده است، گفت: دنیای امروز پر از تهدیدات زیستی است و باید برای آن برنامه‌ریزی و کار شود، ساختار و آموزش‌هایمان تغییر کنند و در عین حال باید از تجارب موفق بین‌المللی استفاده کرده و آن‌ها را بومی‌سازی و اجرا کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: یک اپیدمیولوژیست با اشاره به آخرین وضعیت آبله میمونی و با بیان اینکه هیچ علائم و شواهدی از قابلیت تبدیل شدن آبله میمونی به پاندمی مشاهده نشده است، گفت: دنیای امروز پر از تهدیدات زیستی است و باید برای آن برنامه‌ریزی و کار شود، ساختار و آموزش‌هایمان تغییر کنند و در عین حال باید از تجارب موفق بین‌المللی استفاده کرده و آن‌ها را بومی‌سازی و اجرا کنیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - داده‌های آماری «سازمان بهداشت جهانی» (WHO) نشان می‌دهد سالانه حدود 800 هزار نفر در جهان بر اثر اقدام به خودکشی جان خود را از دست می‌دهند و همچنین سالانه 16 میلیون نفر «فکر خودکشی» به سرشان می‌زند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

باکتری سالمونلا، میله‌ای شکل، گِرَم منفی، اغلب تاژکدار و متحرک هستند...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دکتر «بهرام عین‌اللهی» در مرز مهران اظهار کرد: در بازدید امروز از پایانه مرزی مهران تلاش خواهیم کرد اگر مشکلی در این خصوص وجود داشت در سریعترین زمان ممکن برطرف شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سرپرست اداره‌کل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران از خودارزیابی روان‌شناختی و آموزش خودمراقبتی سلامت روان ایثارگران در پاندمی کرونا خبر داد.

وب‌گاه عصر ایران

خودکشی در نوجوانان می تواند با دلایلی نظیر کمالگرایی و انتظاراتی نظیر کسب نمره بالا و یا رتبه برتر در کنکور و شکل گیری ویژگی‌های کمال گرایانه و صفر و یکی انجام شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید رضا بنی هاشمی با بیان این که نشریه نیچر در تازه‌ترین گزارش خود که روز گذشته منتشر شده به بررسی اثربخشی واکسن‌های استنشاقی برای مهار همه گیری کرونا پرداخته است، گفت: در این مقاله واکسن رازی کووپارس به عنوان یکی از چهار واکسن اسپری بینی نام برده شده که مطالعات فاز سوم برای آزمایش ایمنی و میزان عملکرد آن‌ها در مقایسه با سایر واکسن‌ها را تکمیل...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر تحقیق و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی گفت: نشریه معتبر نیچر، واکسن "رازی کووپارس" را به عنوان یکی از پیشروترین واکسن‌های داخل بینی برای مبارزه با بیماری کووید19 در جهان معرفی کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از تولید بیش از 68 میلیون عدد انواع دارو در مرداد سال جاری خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: علاوه بر واکسن‌های تولید داخل، یک و نیم میلیون واکسن آنفلوآنزای خارجی نیز به کشور وارد شده اما هنوز در داروخانه‌ها توزیع نشده است و به‌زودی این اقدام انجام می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

وزیر بهداشت اسپانیا، روز دوشنبه گفت که موارد جدید ابتلا به آبله میمون در اسپانیا به طور پیوسته در حال کاهش است. اسپانیا از نظر تعداد مبتلایان به این بیماری عفونی در سال جاری، رتبه دوم را در جهان دارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نشست گروه G5 متشکل از کشورهای عضو با شعار " کار مشترک برای حل مشکلات بهداشت مشترک" برگزار شد.