شنبه 31 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد که جهان بیش از هر زمان دیگری به پایان همه‌گیری کرونا که از اواخر سال 2019 جان میلیون‌ها نفر را گرفته، نزدیک است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد که جهان بیش از هر زمان دیگری به پایان همه‌گیری کرونا که از اواخر سال 2019 جان میلیون‌ها نفر را گرفته، نزدیک است. تدروس آدهانوم امروز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی افزود: هفته گذشته تعداد مرگ و میرها بر اثر ویروس کرونا به کمترین میزان خود از مارس 2020 کاهش یافت. ما هرگز در موقعیتی بهتر از اکنون...

وب‌گاه مشرق نیوز

رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با تشریح آخرین وضعیت شیوع آبله میمونی در ایران با ارائه گزارشی انتقال این بیماری از انسان به حیوان در برخی کشورهای غربی خبر داد.

وب‌گاه فرارو

رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: به جز همان یک مورد مبتلای شناسایی شده در کشور تاکنون هیچ مورد مثبت مبتلا به بیماری شناسایی نشده است. خوشبختانه آن یک نفر مبتلا هم با طی دوره بیماری بدون آنکه بیماری را به نزدیکان و اطرافیان خود انتقال دهد، بهبود یافته است. بین دو تا چهار هفته زمان لازم است تا ضایعات پوستی بیماری بهبود یابد که در مورد ایشان هم...

وب‌گاه گسترش

رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با تشریح آخرین وضعیت شیوع آبله میمونی در ایران و کشورهای همجوار، در عین حال از گزارش انتقال این بیماری از انسان به حیوان در برخی کشورهای غربی خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با تشریح آخرین وضعیت شیوع آبله میمونی در ایران و کشورهای همجوار، در عین حال از گزارش انتقال این بیماری از انسان به حیوان در برخی کشورهای غربی خبر داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

موارد مشکوک ابتلا به آبله میمونی شامل کسانی است که دارای علائم بالینی تب، سردرد شدید، دردهای عضلانی، کمردرد، ضعف، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی باشد.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - ترددهای غیرمجاز، بارندگی‌های گسترده و افزایش موارد ابتلا به مالاریا و عدم وجود ساختار مناسب برای بیماریابی در کشور همسایه سبب شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان شد بطوریکه از ابتدای امسال تا کنون یک‌هزار و 279 مورد مثبت به این بیماری در استان شناسایی شد و زنگ خطر شیوع آن به صدا درآمد.

وب‌گاه 55 آنلاین

نماینده سازمان ملل در سوریه گفت شیوع وبا در چندین منطقه در این کشور تهدیدی جدی برای مردم سوریه و در منطقه است و خواستار پاسخ فوری برای مهار کردن انتشار بیماری شد.

وب‌گاه گسترش

مقامات بهداشتی سوریه روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند که پس از گزارش بیش از 20 مورد ابتلا به وبا و دستکم پنج مورد مرگ ناشی از این بیماری، بیمارستان‌های دمشق، پایتخت این کشور در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

وب‌گاه فرارو

گزارش سازمان جهانی بهداشت بیانگر آن است که سالانه حدود 3 میلیون نفر در اثر مصرف مشروبات الکلی فوت و میلیون‌ها نفر دچار معلولیت و بیمار‌های متعدد می‌شوند که این امر هزینه‌های گزافی را به کشور‌ها تحمیل می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تصویب آیین‌نامه بهداشت کشاورزی توسط وزیر بهداشت و ابلاغ آن به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

خبرگزاری دانا

مالاریا یکی از بیماری‌های عفونی است که در مناطق گرمسیری شیوع فراوانی دارد و باید برای پیشگیری از آن در آب وهوای گرم اصول بهداشتی را رعایت کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که بازدید مجازی از موزه‌ها می‌تواند وضعیت سلامتی افراد سالخورده و محدود شده در چهاردیواری خانه‌ها را ارتقا بدهد.