یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مصرف بیش از حد قند یا فروکتوز میوه باعث انباشت آن در کبد می‌شود تا جایی که کبد دیگر نمی‌تواند آن را پردازش کند.

خبرگزاری دانا

سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود درباره انتشار ویروس کرونا اعلام کرد، هنوز شیوع این ویروس پایان نیافته و کشورها باید به طور جدی با آن برخورد کنند.

وب‌گاه عصر ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص علائم ابتلا به آبله میمونی گفت: علائم آبله میمونی معمولاً شامل تب، سردرد شدید، دردهای عضلانی، کمردرد، سطح انرژی پایین، تورم گره‌های لنفی و دانه‌ها یا تاول‌های پوستی هستند.

وب‌گاه 55 آنلاین

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه از مبتلایان به بیماری آبله میمون خواست تا مراقب احتمال انتقال ویروس این بیماری به حیوانات باشند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه نوزادان، کودکان و افراد مبتلا به نقص ایمنی زمینه‌ای ممکن است در معرض خطر علائم جدی‌تر و مرگ ناشی از آبله میمونی باشند، گفت: در بیشتر موارد، علائم آبله میمونی به خودی خود در مدت چند هفته از بین می‌رود اما در برخی افراد می‌تواند منجر به عوارض جدی و یا حتی مرگ شود.

وب‌گاه الف

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از ابتلای بیش از 35 هزار نفر در جهان به بیماری آبله میمونی خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از ابتلای بیش از 35 هزار نفر در جهان به بیماری آبله میمونی خبر داد.

خبرگزاری دانا

خبر ابتلای 35 شهروند چینی به بیماری ویروسی «لانگیا» بیشتر از کشور چین، در کشور ما بازتاب پیدا کرده و موجبات وحشت روانی مردم را رقم زده است؛ اتفاقی که به نظر میرسد به واسطه بولد کردن این خبر در رسانه‌های معاندی چون بی. بی. سی فارسی باشد؛ آنهم در شرایطی که هنوز سازمان جهانی بهداشت این خبر را تایید نکرده است.

وب‌گاه فرارو

انتقال ویروس بیماری‌ها از گونه‌ای از حیوانات به گونه‌ای دیگر اغلب از نظر کارشناسان امری نگران‌کننده است، زیرا احتمال جهش خطرناک ویروس وجود دارد. با این حال سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده که هنوز نشانه‌ای از جهش خطرناک ویروس آبله میمون مشاهده نشده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

واکسن کرونایی که مختص سویه اومیکرون است، تایید شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

با شناسایی نخستین مورد از آبله میمونی در استان خوزستان، قرنطینه جدیدی برای نوع تازه‌ای از یک بیماری مسری برپا شد. اکنون چشم‌ها را باید به انستیتو پاستور بدوزیم تا سویه کنگو یا غرب آفریقای آبله میمونی را تشخیص دهد. احتمالا پس از آن تصمیم‌گیری در مورد واکسیناسیون سراسری اتخاذ می‌شود یا به تعویق می‌افتد. 29 آوریل 2022 نخستین مبتلا به آبله‌میمون در بریتانیا شناسایی شد، آن هم وقتی به تازگی...

وب‌گاه فرارو

سرپرست دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: مکانیسم و فرمول مناسب برای شروع سن سالمندی جمعیت این است که 15 سال از سن امید به زندگی بدو تولد آن جمعیت کم کنیم. به عبارتی در سرشماری سال 1395، سن امید به زندگی جامعه ایرانی حدود 75 سال بود اگر 15 سال کم کنیم سن 60 سال، سن شروع سالمندی جامعه ایرانی است یا اگر در ژاپن سن امید به زندگی 84 سال است تا 70 سال می‌تواند سن شروع سالمندی آن کشور باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه آبله میمونی کشنده نیست، از مردم خواست بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کرده و از تماس با حیوانات خودداری کنند.

وب‌گاه 55 آنلاین

شاید تصور اینکه فردی با ظاهر شاد و همیشه خندان دچار افسردگی باشد، دور از ذهن به نظر برسد اما طبق بررسی سازمان جهانی بهداشت از میان 265 میلیون نفری که در سراسر جهان مبتلا به افسردگی هستند، تعدادی هم سعی در پنهان‌کردن علائم بیماری خود دارند.