یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: بنابر اعلام وزارت بهداشت، از ابتدای سال جاری تا 24 مرداد ماه، 65 مورد ابتلا به وبا از شش منطقه کشور، شناسایی و گزارش شده است و خوشبختانه تاکنون فوتی ناشی از این بیماری در کشور نداشته‌ایم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: سن شروع سالمندی در جامعه ایرانی از 60 سالگی شروع می‌شود در حالی که در کشورهای توسعه یافته این سن دیرتر و در کشورهای آفریقایی سن سالمندی زودتر شروع می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

رئیس انستیتو پاستور ایران ضمن تشریح جزئیات شناسایی نخستین مورد ابتلا به آبله میمونی در کشور، از ارسال کیت غربالگری این بیماری به آزمایشگاه‌های منتخب در 14 قطب آزمایشگاهی کشور خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سرانجام همانطور که پیش بینی می شد، آبله میمونی هم وارد مرزهای جغرافیایی کشور شد و اولین فرد مبتلا یک خانم میانسال است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پروفسور فرهود، پدر علم ژنتیک ایران درباره اهمیت غربالگری و خطراتی که حذف این موضوع می‌تواند به همراه داشته باشد، گفت: من مخالف ازدیاد جمعیت نیستم، ولی اینها راهش نیست. این کار (غربالگری) به شکل خیلی خوبی حدود 45 سال قبل شروع شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رییس انستیتو پاستور ایران از ارسال کیت‌های ایرانی تشخیص آبله میمون به 14 قطب دانشگاهی کشور خبر داد.

وب‌گاه فرارو

به گفته متخصصان، علائم این بیماری شامل سردرد، درد بدن، درد عضلانی، خستگی، تب، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: بیماری آبله میمون میزان سرایت پذیری بالایی ندارد و افراد در اثر تماس‌های خیلی نزدیک با بیمار مبتلا به این عارضه مبتلا می شوند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به گفته متخصصان، علائم بیماری آبله میمونی، شامل سردرد، درد بدن، درد عضلانی، خستگی، تب، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی است. آبله میمونی کشندگی بالایی نداشته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره تایید نخستین مورد ابتلا به آبله میمونی در ایران توسط این انستیتو گفت: این موسسه کیت غربالگری ارتوپاکس ویروس را طراحی و همراه با آموزش‌های لازم، به آزمایشگاه‌های منتخب شبکه آزمایشگاهی در 14 قطب آزمایشگاهی کشور ارسال کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رییس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه آزمایشات تشخیصی آبله میمونی از خردادماه سال جاری در انستیتو پاستور ایران راه‌اندازی شده است، گفت: افراد مشکوک به آبله میمونی و دارای سابقه تماس با فرد مشکوک یا قطعی مبتلا به آبله میمونی باید به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

خبرگزاری دانا

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مشاهده اولین مورد ابتلا به آبله میمون در کشور خبر داد و تصریح کرد این بیماری کشندگی بالایی ندارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: پروفسور فرهود برای یادآوری مجدد اهمیت موضوع غربالگری و خطراتی که حذف این موضوع می‌تواند به همراه داشته باشد، یادداشتی را در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) قرار دادند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در بیانیه رهبران جهان آمده‌است: این بهترین شانس برای تضمین بازگشت به پایبندی کامل ایران و ایالات متحده و بهبود شانس رفاه در ایران و صلح در خلیج فارس است.