یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه مشرق نیوز

ایالات متحده به روش جایگزین تزریق واکسن آبله میمون به منظور افزایش عرضه واکسن مجوز داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

علایم جدید بیماری آبله میمونی معرفی شدند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

گزارش‌ها حاکی از آن است که در منطقه «سائو ژوزه دو ریوپرتو» در ایالت سائوپائولوی بزریل، در کمتر از یک هفته 10 میمون مسموم شده و یا به عمد زخمی شده اند.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روند تزریق دزهای یادآور واکسن کرونا کند پیش می‌رود. به باور کارشناسان، عدم موفقیت دولت در اقناع مردم برای تزریق دزهای یادآور و اتکا به واکسن‌های داخلی از دلایل کند پیش رفتن روند واکسیناسیون درکشور است. منتقدان براین نظرند که منوی واکسیناسیون کرونا برای تشویق مردم ناقص است و با این روند میزان ابتلا به کرونا به راحتی کنترل نمی‌شود.

وب‌گاه فرارو

در تعریف حیوان خانگی می‌خوانیم به آن دسته از حیواناتی که برای یک شرکت یا سرگرمی فرد نگهداری می‌شوند و هدف از نگهداری آن‌ها کار‌کشیدن یا استفاده‌های آزمایشگاهی نیست، حیوان خانگی می‌گویند. در‌این‌میان گاهی هم هدف از نگهداری حیوانات، سرگرمی نیست و سرپرستی آن‌ها مثلا در گروه حیوانات رها‌شده و بی‌سرپرست، به منظور کمک به بهداشت و سلامت خود حیوان و با هدف نوع‌دوستی انجام می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

داده‌های جدید منتشرشده در گزارش هفتگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) نشان داد که 99 درصد موارد آبله میمون در ایالات متحده در بین مردان رخ داده است و 94 درصد مبتلایان نیز مردان همجنسگرا بوده‌اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کمتر از سه ماه پس از تایید اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در آلمان، تاکنون در مجموع 2916 مورد ابتلا به این بیماری در این کشور شناسایی شده است.

خبرگزاری تسنیم

معاون وزیر دادگستری با بیان اینکه کودک کار مجرم نیست بلکه قربانی یک وضعیت است، گفت: جمع کردن کودکان کار، کارِ سختی نیست اما برای بعدش، برنامه و متولی نداریم!

وب‌گاه فرارو

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: بیماری آبله میمون را می‌توان با اقدامات بهداشت عمومی از جمله شناسایی و تشخیص زودهنگام موارد بیماری، ردیابی تماس، ایزولاسیون و قرنطینه، مراقبت و درمان بیماران کنترل کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مردم تهران همزمان با شب‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌توانند با مراجعه به هیات ریحانه الحسین (ع)، هیات آیین حسینی، امامزاده صالح (ع) و فرهنگسرای اشراق واکسن کوویران برکت پلاس را تزریق کنند.

وب‌گاه فرارو

معاون بهداشت وزارت بهداشت، سرپرست جدید مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت را منصوب کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی «شهنام عرشی» را به عنوان سرپرست مرکز مدیریت بیماری های واگیر این وزارتخانه منصوب کرد.

خبرگزاری تسنیم

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر شهنام عرشی را به عنوان سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر این وزارتخانه منصوب کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: تاثیر واکسن های موجود در کاهش ابتلا به فرم شدید بیماری، بستری در بخش های عادی، مراقبت های ویژه و مرگ و میر ناشی از کرونا ثابت شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر مجید مختاری با بیان اینکه در مطالعات مختلف با مطالعات بسیار پیچیده ریاضی نشان داده شده که اگر واکسن کرونا نبود، مرگ و میر بیماران کرونا بسیار زیاد بود، افزود: در یک مطالعه اخیرا مشخص شد که اگر جمعیت دنیا بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت در زمان غلبه واریانت دلتا، 40 درصد واکسینه شده بودند، می‌توانست از مرگ و میر 20 میلیون نفر جلوگیری...