یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه فرارو

دکتر بهزاد امیری گفت: تا به حال خوشبختانه هیچ مورد قطعی آزمایشگاهی آبله میمونی در کشور شناسایی نشده است. موارد مشکوک بیماری تحت بررسی قرار گرفتند و مشخص شد اکثر موارد مشکوک ما پس از بررسی‌های دقیق آزمایشگاهی، مبتلا به آبله مرغان بودند.

وب‌گاه عصر ایران

آبله میمون در آفریقا اغلب از حیوانات وحشی آلوده مانند جوندگان به مردم سرایت می‌کند. با این حال آبله میمون در اروپا، آمریکای شمالی و نقاط دیگر جهان در میان افرادی که هیچ ارتباطی با حیوانات یا سفرهای اخیر به آفریقا ندارند در حال گسترش است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مصطفی جمالی با بیان این مطلب گفت: چنین طرحی در کشوری مثل آمریکا معادل یک میلیون و 800 یورو هزینه دارد لذا برای تکمیل این طرح کلان ملی، علاوه بر مسئولین به مشارکت و همراهی خیران نیاز داریم. وی در ادامه ضمن گلایه از کاستی‌های اعتباری سازمان انتقال خون ایران، با اشاره به گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت، عملکرد حوزه متبوعش را قابل دفاع ارزیابی و تصریح...

وب‌گاه فرارو

گرمازدگی که می‌تواند شامل سرگیجه، سردرد، لرزش و تشنگی باشد می‌تواند هر فردی را تحت تاثیر قرار دهد و اگر از دمای بدن فرد تحت تاثیر عاملی خنک کننده ظرف 30 دقیقه کاسته شود معمولا خطرناک نیست.

وب‌گاه عصر ایران

کارشناسان محیط زیست می‌گویند که بیشترین تعداد مارهای سمی بومی آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و اقیانوسیه هستند. اما با افزایش محبوبیت نگهداری از مارها به عنوان حیوان خانگی و خرید و فروش آنها در بازارها، دیگر نمی‌توان جغرافیای خاصی را به مارهای سمی محدود دانست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بر اساس آمار منتشر شده توسط آژانس امنیت سلامت انگلیس (UKHSA) موارد تایید شده ابتلا به آبله میمونی در بریتانیا تاکنون به 2137 نفر افزایش یافته که بیشتر موارد ابتلا در لندن گزارش شده است.

خبرگزاری دانا

به طور مشخص باید مدیریت یکپارچه برای اجرای طرح‌های کاهش آلودگی هوا وجود داشته باشد. این در حالی است که اکنون بیش از بیست سازمان و نهاد مختلف مسئولیت اجرای برنامه‌های کاهش آلودگی هوا را برعهده دارند.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک متخصص ویروس شناسی بالینی گفت: برکت پلاس نخستین واکسنی است که برای مقابله با سویه امیکرون ویروس کرونا ساخته شده است و اگر به عنوان دز بوستر تزریق شود، می تواند ایمنی خیلی خوبی را ایجاد کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

محققان در اوایل سال 2021، زمانی که واکسیناسیون در حال گسترش بود و به نظر می‌رسید که همه‌گیری به سمت کرونای خفیف می رود افراد 30 سال به بالا را از جمله افراد واکسینه شده مورد بررسی قرار دادند تابفهمند که آیا داروهایی چون فلووکسامین که برای درمان افسردگی استفاده می شود، می‌تواند به افراد برای عبور از کووید 19 خفیف کمک کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

خراسان نوشت: سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای افرادی که به کرونای شدید مبتلا هستند یا در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان قرار دارند روند درمانی مشخصی دارد اما متاسفانه برای درمان کرونای خفیف هیچ دارو و توصیه ای درخصوص این که چه چیزی باید مصرف کنند ارائه نداده است.

وب‌گاه گسترش

ویروس ماربورگ، انسان را به بیماری بسیار خطرناکی که باعث تب خونریزی‌دهنده می‌شود مبتلا می کند. ویروس ماربورگ از همان خانواده ویروسی است که باعث بیماری ابولا می شود.

خبرگزاری دانشجو

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، «امیرهومن کاظمی» متخصص طب سوزنی با حضور در برنامه «طبیب» با اشاره به اینکه طب سوزنی در درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند به کمک درمان بیاید و گاهی اوقات هم می‌تواند درمان جایگزین باشد، تأکید کرد: مثلا در درمان میگرن یا کمردرد طب سوزنی می‌تواند به تنهایی به عنوان راه درمانی استفاده شود، اما در درمان برخی از بیماری‌ها مثل دیابت هیچ روش جایگزینی...

وب‌گاه عصر ایران

"هانس کلوگه"، مدیر دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست اکنون برای جلوگیری از وارد شدن فشار بیشتر بر نظام سلامت اقدامات لازم را انجام دهند زیرا گسترش زیر سویه اُمیکرون موسوم به BA.5 سرعت گرفته است.