یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه خبر آنلاین

عواملی مانند مشکلات ریوی قبلی، تضعیف سیستم ایمنی و کاهش ظرفیت ریه در افرادی که سیگار می‌کشند، می‌تواند آنها را در معرض خطر ابتلا به کووید قرار دهد. به گفته سازمان جهانی بهداشت احتمالاً افرادی که سیگار می‌کشند به دلیل تماس مکرر دست با لب‌ها، دهان و صورت و احتمال آلودگی سطح سیگار به ویروس، در معرض خطر بیشتری قرار خواهند داشت.

وب‌گاه مشرق نیوز

مدیر دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: امیدوارم تا شهریورماه موضوع ادغام طب ایرانی در شبکه بهداشت تمام شود و تا پایان سال 1401 حداقل 30 تا 40 درصد تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

وب‌گاه گسترش

آبله میمون که اکنون به 75 کشور سرایت کرده و دست کم 16 هزار نفر را مبتلا کرده است، از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی اعلام شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آبله میمون که اکنون به 75 کشور سرایت کرده و دست کم 16000 نفر را مبتلا کرده است.

خبرگزاری دانا

آبله میمون که اکنون به 75 کشور سرایت کرده و دست کم 16000 نفر را مبتلا کرده است، از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی اعلام شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

تب زرد یک بیماری حاد ویروسی است که باعث خونریزی شده و توسط پشه‌های آلوده منتقل می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: تب زرد یک بیماری حاد ویروسی است که باعث خونریزی شده و توسط پشه‌های آلوده منتقل می‌شود.

وب‌گاه فرارو

علائم تب زرد شامل تب، سردرد، یرقان، درد عضلانی، حالت تهوع، استفراغ، خستگی و خواب آلودگی هستند.

وب‌گاه فرارو

وی تاکید کرد: تا به حال خوشبختانه هیچ مورد قطعی آزمایشگاهی آبله میمونی در کشور شناسایی نشده است. موارد مشکوک بیماری تحت بررسی قرار گرفتند و مشخص شد اکثر موارد مشکوک ما پس از بررسی‌های دقیق آزمایشگاهی، مبتلا به آبله مرغان بودند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به گفته مقامات بهداشتی امارات با کشف این سه مورد جدید تاکنون در مجموع 16 مورد ابتلا به آبله میمونی در این کشور شناسایی شده است. وزارت بهداشت امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد: به افراد جامعه توصیه می‌کنیم در سفر و در تجمعات اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی این بیماری را رعایت کنند. وزارت بهداشت این کشور همچنین در بیانیه خود افزود: مقامات بهداشتی تمام اقدامات...

وب‌گاه فرارو

بر اساس آمار‌های رسمی، تاکنون حدود 16 هزار نفر در بیش از 70 کشور جهان به آبله میمونی مبتلا شده اند.

وب‌گاه منیبان

وزیر بهداشت گفت: هر بیماری معمولا یک منحنی دارد که رو به بالاست و وقتی به قله برسد روند آن کاهشی می‌شود ولی در موج هفتم کرونا ما هنوز به قله نرسیده‌ایم و احتیاط‌هایمان در این شرایط باید بیشتر باشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بنابر آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) هر ساله در سراسر جهان حدود 200 هزار قتل در بین نوجوانان و جوانان 10 تا 29 ساله رخ می‌دهد که 42 درصد از کل قتل‌ها در سطح جهان در هر سال را شامل می‌شود. قتل، چهارمین عامل مرگ و میر در افراد 10 تا 29 ساله است و 84 درصد از قربانیانِ این قتل ها، مرد هستند. همچنین به ازای هر جوان کشته شده...

وب‌گاه فرارو

عین‌اللهی گفت: در کشور ما وضعیت جدید اُمیکرون که سوش BA 5 است، وارد کشورمان شده و از خصوصیات آن این بوده که انتشارش بسیار سریع است. حدود 18 برابر سرعت انتشار بیشتر دارد و می‌تواند افراد را گرفتار کند. افرادی که گرفتار می‌شوند، بسته به سن، توان ایمنی و بیماری‌های زمینه‌ای‌شان می‌توانند در برابر بیماری عکس‌العمل نشان دهند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی در گفت و گویی با اشاره به اینکه هر گونه سرماخوردگی را مشکوک به کرونا بدانید، تاکید کرد: اکنون وضعیت کشور تغییر کرده و در این شرایط باید احتیاط کنیم؛ بنابراین در تجمعات، وسایل نقلیه عمومی و محیط‌های عمومی ماسک زده و رعایت بیشتری انجام دهیم. وی اظهار داشت: بار‌ها در صحبت‌هایم اعلام کردم که بیماری کرونا یک بیماری است که به این زودی...