یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیش از این ضایعات منفرد و لوزه های متورم قبلاً به عنوان علائم معمول آبله میمون شناخته نشده بودند.

خبرگزاری دانا

رئیس پروژه واکسن نورا در رابطه با میزان اثربخشی این واکسن گفت: ما تمام مجوزها را قبل از آغاز مطالعات بالینی از وزارت بهداشت اخذ کردیم و در نهایت تا فاز سوم هیچ عارضه جانبی گزارش نشد و بالای 92.3 درصد میزان ایمنی‌زایی به دنبال تزریق واکسن ایجاد شد که این اطمینان را به ما داد که واکسن نورا می تواند دوز یادآور تمام واکسن‌ها باشد.

وب‌گاه فرارو

آزمایشگاه «Spiez» که از زمان جنگ جهانی دوم به‌خاطر تحقیقات خود در زمینه تهدیدات شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای شناخته می‌شود، سال گذشته از سوی سازمان بهداشت جهانی مأموریت یافت تا اولین لابراتوار در شبکه جهانی آزمایشگاه‌های با امنیت بالا باشد که در مورد همه‌گیری‌های آینده تحقیقات خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مصرف مشروبات الکلی به دلیل پیامدهایی مانند مسمومیت‌های الکلی، بیماری‌های کلیوی، قلبی و بی‌نظمی‌های رفتاری و ذهنی به یکی از مهمترین دلایل افزایش مرگ و میر در کشورهای مختلف تبدیل شده است. طبق گزارش سازمان ملل؛ سالانه سه میلیون نفر در جهان به علت مصرف الکل جان خود را از دست می‌دهند.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه گسترش

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت محور سازمان غذا و دارو گفت: مصرف آنتی بیوتیک ها بر روی ویروس هایی که باعث سرماخوردگی و یا آبریزش بینی می شوند، اثر ندارند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مصطفی جمالی، ضمن تبریک به اهدا کنندگان و خانواده بزرگ انتقال خون، 9 مرداد را روز تاریخی پیوند علم و ایثار دانست که با یاری مردم فداکار و ایثارگر و تلاش شبانه روزی کارکنان و متخصصان، سازمانی متولد شد که امروز نام ایران عزیز را در منطقه و دنیا پر آوازه می‌کند و نمادی از دانش، تخصص، ایثار و همدلی است. وی در این پیام با اشاره به روزگار تلخ بدون انتقال...

وب‌گاه 55 آنلاین

گرمای بیش از حد باعث ناراحتی شما می شود و حتی در بعضی مواقع می تواند منجر به مرگ شود. در این میان برخی افراد در برابر گرما آسیب پذیرتر هستند. افراد بالای 65 سال، زیر پنج سال، زنان باردار، کسانی که دارای بیماری هایی (مانند بیماری قلبی و شرایط سلامت روان) و کسانی که در فضای باز زیر شعاع مستقیم کار می کنند به محافظت بیشتری نیاز دارند. اگر با گذشت زمان آرام آرام خود را با این شرایط سازگار...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت محور سازمان غذا و دارو گفت: مصرف آنتی بیوتیک ها بر روی ویروس هایی که باعث سرماخوردگی و یا آبریزش بینی می شوند، اثر ندارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سازمان جهانی بهداشت (WHO) دستورالعمل های جدیدی را در مورد ویروس HIV، هپاتیت و عفونت‌های مقاربتی برای گروه‌های جمعیتی کلیدی منتشر کرد.

وب‌گاه الف

براساس آخرین آمار، شمار مبتلایان به ویروس آبله میمون از 20 هزارنفر عبور کرد و بیشتر این موارد در میان مردانی رخ می دهد که خود را همجنس‌باز معرفی می‌کنند.

وب‌گاه فرارو

سوم مرداد ماه خبر کشتار تعداد زیادی سگ بلاصاحب منطقه گندک دماوند در رسانه‌ها سروصدا کرد، ماجرایی که طی این سال‌ها همیشه مورد بحث فعالان محیط زیست بوده و بسیاری از کارشناسان امر، غذارسانی بدون مدیریت به این حیوانات را عاملی بر افزایش تعدادشان می‌دانند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

میزان انتقال آن هم نسبت به بیماری‌هایی مانند سارس، مرس و کووید پایین‌تر است. البته به هر حال باید مراقبت‌های لازم انجام شود. اما از بزرگنمایی بیش از حد مساله باید اجتناب شود.