یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در گزارشی وضعیت زندان‌ها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و برخی کشورهای هدف را مورد بررسی قرار داد.

خبرگزاری مهر

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در گزارشی وضعیت زندان‌ها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و برخی کشورهای هدف را مورد بررسی قرار داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که در بین ماهی‌های دریاهای ایران میزان تجمیع جیوه در ماهی شوریده بیشتر نمود دارد که برای زنان باردار خطرناک است.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تاکنون پنج نفر مشکوک به آبله میمونی در قم شناسایی و تست‌های لازم انجام شد که هیچ‌کدام مثبت نشد و هیچ مورد مثبت نداشته‌ایم.

خبرگزاری تسنیم

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه دندان‌پزشکی به خدمتی لوکس تبدیل شده است، گفت: تا سال 1408 به عدد مطلوب از نظر تعداد دندان‌پزشک به جمعیت می‌رسیم.

خبرگزاری تسنیم

با گذشت چهار ماه پس از آلوده‌شدن یک زن آمریکایی به ویروس آبله میمونی و شروع انتشار آن از ایالت پنسیلوانیا، ادعاهای متعددی درباره عمدی‌بودن این حادثه توسط مقامات این کشور مطرح می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

آمار رسمی مقامات بهداشتی نشان می‌دهد که شیوع ویروس "آبله میمون" در بریتانیا از 300 نفر فراتر رفته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

پنج‌شنبه شب گذشته در کافه خبر خبرآنلاین در کلاب‌هاوس نشستی با عنوان «کرونا با زندگی ما چه کرد؟» با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف پزشکی و جامعه‌شناسی و... برگزار شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پژوهشگران در «انستیتو تکنولوژی ماساچوست» (MIT) ژلی به دست آمده از روغن‌های با پایه گیاهی را ساخته‌اند که با ترکیب کردن آن دارو می‌توان فرو دادن دارو را ساده‌تر کرد.

وب‌گاه 55 آنلاین

معاون تحقیقات و فناوری انستیتو پاستور درباره آبله میمونی شباهتی به آبله مرغان ندارد / چگونه ایمن شویم؟

وب‌گاه فرارو

این ویروس اولین‌بار در سال 1958 میلادی، در میمون‌های یک آزمایشگاه در کشور دانمارک شناسایی شد. این میمون‌ها برای مطالعه بر روی ویروس فلج اطفال به این آزمایشگاه منتقل شده بودند.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شناسایی 10 مورد مشکوک به آبله میمونی در کشور تایید نشد و نگرانی در مورد شیوع این بیماری نداریم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تزریق واکسن آبله برای پیشگیری از ابتلا به آبله میمونی توصیه نمی شود، گفت: شناسایی 10 مورد مشکوک به آبله میمونی در کشور تایید نشد و نگرانی در مورد شیوع این بیماری نداریم.

وب‌گاه الف

معاون تحقیقات و فناوری انستیتو پاستور ضمن بیان این‌که واکسن آبله انسانی یا smallpox، می‌تواند تا 85 درصد از ابتلا به آبله میمونی جلوگیری کند، گفت: ویروس آبله مرغان اصلاً از خانواده ویروس‌های آبله نیست. از لحاظ طبقه‌بندی ویروس آبله مرغان جزو ویروس‌های عامل تبخال طبقه‌بندی می‌شود و اصلاً هیچ ارتباط ژنتیکی و شباهتی بین آن و آبله میمونی وجود ندارد.

وب‌گاه 55 آنلاین

سازمان جهانی بهداشت از افزایش 203 درصدی آبله میمون در یک هفته خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سازمان جهانی بهداشت، باتوجه به شناخت ویروس و اینکه می توان آن را کنترل کرد، واکسیناسیون جمعی علیه آبله میمون را توصیه نمی کند.