یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اولین مورد ابتلا به آبله میمون در میان نظامیان آمریکایی در پایگاه ارتش آمریکا در آلمان شناسایی شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

بیل گیتس با بیان این نکته که جهان در کشنده نبودن بیش از حد کرونا خوش شانس بوده، گفت که همه گیری های دیگری نیز در راه هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن پاسخ تفصیلی به شبهه‌هایی که در مورد واکسن کرونا وجود دارد، گفت: باید این مخالفت‌ها را به رسمیت بشناسیم و به جای واکنش‌های احساسی یا زدن برچسب به این افراد، در پی ارائه اطلاعات علمی، صادقانه، شفاف و قابل درک جهت اقناع این افراد باشیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دکتر نسترن کشاورز محمدی درباره باورها و شبهاتی که در مورد واکسن کووید -19 وجود دارد، گفت: شروع همه‌گیری کرونا و تلاش متخصصان برای تولید واکسن، بحث واکسیناسیون و موافقان و مخالفان آن را مجدداً بر سر زبان‌ها انداخت. مانند هر پدیده دیگری، طبیعی است که افراد دیدگاه‌های متفاوتی در مورد واکسیناسیون داشته باشند؛ چون افراد شرایط و تجارب متفاوتی در زندگی دارند که روی دیدگاه و تصمیم‌گیری آن‌ها...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دانشیار ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این‌که برخی باور دارند، افرادی که جزو گروه‌های پرخطر نیستند، نیازی به تزریق واکسن ندارند، توضیح داد: برخی گروه‌های سنی مثل سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌هایی مثل دیابت و فشارخون و مشکلات قلبی - عروقی، آسیب پذیرتر هستند. برخی نیز مانند جوانان ممکن است سیستم ایمنی قوی‌تری داشته باشند و احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری کم‌تر باشد؛...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مقامات سائوپائولو در برزیل روز چهارشنبه نخستین مورد آبله میمونی در برزیل را در یک مرد 40 ساله که اخیرا به اسپانیا مسافرت کرده بود، گزارش کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دست کم 1260 مورد آبله میمونی تا روز پنجشنبه در کشورهایی شناسایی شده‌اند که این بیماری در آنها بوم‌گیر یا آندمیک نیست، و اغلب این موارد در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی گزارش شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل یک شرکت ارائه خدمات مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی ضمن اشاره به اهمیت "بهداشت حرفه‌ای" در حفظ سلامت شاغلان و کارگران، موانع پیش‌روی فعالان حوزه بهداشت حرفه‌ای را تشریح کرد.

وب‌گاه 55 آنلاین

به گفته مدیرکل WHO همچنین امسال تاکنون بیش از 1400 مورد مشکوک به آبله میمون در آفریقا و 66 مورد مرگ ناشی از این بیماریدر این قاره وجود داشته است عمده موارد آبله میمون در مردان همجنسگرا گزارش شده است

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - براساس آمار، مشخص شده کشورهایی که سابقه مستعمرگی داشته‌اند و فرهنگ استعماری در آنجا وجود دارد، 50 برابر بیشتر از دیگر کشورها مستعد شیوع برخورد خشونت‌آمیز با زنان هستند.

وب‌گاه فرارو

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، هفته گذشته تعداد موارد جدید ابتلا به کروناویروس و مرگ ناشی از آن در بیشتر نقاط جهان به غیر از خاورمیانه و جنوب شرق آسیا روند کاهشی داشته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

سازمان جهانی بهداشت به برخی سوالات درباره آبله میمونی پاسخ داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

افراد مبتلا به آبله میمونی طی زمانی که علائم دارند (معمولا بین دو تا چهار هفته) سرایت‌دهنده هستند. شما ممکن است از طریق تماس جسمی نزدیک با فردی که علائم دارد، به آبله میمونی مبتلا شوید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

هنگام تلاش برای یافتن میمون‌های فراری، CDC آمریکا به مردم هشدار داد که این میمون‌های فراری ممکن است حامل آبله میمون و ویروس میمون B باشند که می‌تواند سلامتی مردم را به خطر بیاندازد. در نتیجه، یک زن از ایالت پنسیلوانیا به نام میشل فالون پس از تماس نزدیک با این میمون‌های فراری دچار علائم آبله میمون شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مایک اسنایدر خبرنگار روزنامه USA Today گزارش داد در 23 ژانویه 2022 (4 ماه قبل)، یک دستگاه کامیون مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) که 100 میمون را برای تحقیقات حمل می‌کرد، دچار حادثه شده و بر اثر آن، 4 میمون فرار کردند. گرچه سه میمون پیدا شد اما یک میمون هرگز پیدا نشد.