یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جماعتی با بیان اینکه هنوز پاندمی کرونا در جهان پایان نیافته است، گفت: در برخی کشورها مانند استرالیا، نیوزیلند و آمریکا، میزان ابتلا به کرونا در هفته های اخیر، افزایش یافته و میزان مرگ و میر بیماران در آمریکا، مختصری افزایش داشته و احتمال چرخش بالای ویروس در برخی کشورهای اروپایی و آفریقایی (باتوجه به کم بودن میزان واکسیناسیون در کشورهای آفریقایی) وجود دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه آمارهای کرونا باید به صورت هفتگی ارائه شود، گفت: استفاده از ماسک عاملی موثر برای جلوگیری از انتقال چرخش ویروس در جوامع است و در حال حاضر استفاده از ماسک می‌تواند براساس وضعیت رنگ‌بندی شهرها و شرایط افراد، متفاوت باشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر حمید رضا جماعتی اظهار داشت:: باتوجه به شرایط موجود، نظر کمیته علمی کشوری کرونا این است که بر اساس رنگبندی شهرها، می‌توان از ماسک استفاده کرد. در حال حاضر وضعیت رنگبندی اکثر شهر‌های کشور، زرد و آبی است بنابراین افرادی که بیماری‌های زمینه، سیستم ایمنی ضعیف و سن بالا ندارند و تحت درمان با دارو‌های سرکوب کننده ایمنی نیستند در محیط‌های باز الزامی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: سلامت خون در ایران مطابق با آخرین استانداردهای جهانی و در بخش فرآوری، غربالگری و پخش خون کاملا بر اساس آخرین استاندارهای اتحادیه اروپا و فراتر از منطقه امرو (مدیترانه شرقی) است.

وب‌گاه گسترش

رئیس سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین بیانیه خود گفت: تاکنون بیش از هزار مورد مشکوک یا تایید شده آبله میمون از 29 کشور جهان گزارش شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که نیروهای موشکی و توپخانه ای روسیه 231 منطقه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین را به همراه 13 مقر فرماندهی و 42 موقعیت آتش واحدهای توپخانه اوکراین، هدف قرار دادند.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین بیانیه خود گفت: تاکنون بیش از هزار مورد مشکوک یا تایید شده آبله میمون از 29 کشور جهان گزارش شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: رئیس سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین بیانیه خود گفت: تاکنون بیش از هزار مورد مشکوک یا تایید شده آبله میمون از 29 کشور جهان گزارش شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

علیرضا رییسی، معاون سابق وزیر بهداشت می‌گوید: ویژگی اول کرونا این است که تنها پدیده ای بود که همه کشورها از ابتدا نقطه سرخط شروع کردند. هیچ کشوری تجربه ای نداشت. کرونا نه درمان، نه واکسن و نه مدیریت شناخته شده ای نداشت. فقط می دانستند بیماری واگیردار و به شدت مسری است.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر چهار میلیون دوز واکسن آماده کرده‌ایم که به کشورهای آفریقایی ارسال کنیم، از مذاکرات با کشور پاکستان، هند، سوریه، لبنان، عراق، آذربایجان و قطر در مورد ارسال و صادرات واکسن به این کشورها خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمعه شب در برنامه صف اول، با اشاره به اقدامات و تلاش‌های کادر درمان و وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: در دنیا در حوزه مسائل بهداشتی وقایع مختلفی در تاریخ اتفاق افتاده که طاعون و... از جمله این اتفاقات است. این بار در دنیای متمدن ویروسی بنام کرونا درست شد که کشور‌ها باید ماهیت...

وب‌گاه الف

وزیر بهداشت ضمن اشاره به اقدامات شکل گرفته در زمینه مدیریت بیماری کرونا در کشور، تاکید کرد: ما طبق آماری که در دنیا وجود دارد در کنترل کرونا جزو کشورهای موفق کنترل بیماری هستیم و با فداکاری جمعی بر یک همه‌گیری جهانی غلبه کردیم.

وب‌گاه فرارو

دکترعین‌اللهی گفت: در موضوع واکسیناسیون ما توانستیم در مدت کوتاهی حجم زیادی از واکسن را تزریق کنیم که همین امر سبب شد ایمنی جمعی در مدت کوتاه ایجاد شد و برای این اتفاق از افراد تحصیل کرده و از ظرفیت همراهی و همکاری مردم برای تزریق واکسن استفاده کردیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ویروس کرونا در دنیا از بین نمی‌رود، گفت: این ویروس مثل آنفولانزا ادامه خواهد داشت؛ مردم بدانند که کرونا با ما خواهد بود و نباید خیالمان خیلی راحت باشد.