یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رییس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تا کنون در کشور هیچ مورد قطعی و محتمل از ابتلا به آبله میمونی را شناسایی نکرده‌ایم؛ بنابراین ضرورتی بر مطرح شدن واکسیناسیون عمومی در این ارتباط وجود ندارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رییس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون در کشور هیچ مورد قطعی و محتمل از ابتلا به آبله میمونی را شناسایی نکرده‌ایم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون در کشور هیچ مورد قطعی و محتمل از ابتلا به آبله میمونی را شناسایی نکرده‌ایم، بنابراین ضرورتی بر مطرح شدن واکسیناسیون عمومی در این ارتباط وجود ندارد.

وب‌گاه عصر ایران

رییس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر: ابتلا به ویروس آبله میمونی ابتدا با علائم عمومی نظیر تب، سردرد شدید، درد عضلانی، کاهش انرژی بدن، کمر درد و تورم غدد لنفاوی شروع می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

رییس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تا کنون در کشور هیچ مورد قطعی و محتمل از ابتلا به آبله میمونی را شناسایی نکرده‌ایم، بنابراین ضرورتی بر مطرح شدن واکسیناسیون عمومی در این ارتباط وجود ندارد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون در کشور هیچ مورد قطعی و محتمل از ابتلا به آبله میمونی را شناسایی نکرده‌ایم.

وب‌گاه فرارو

آبله میمونی علائم فاز اولیه و ثانویه دارد. وقتی این ویروس وارد بدن می‌شود ممکن است بین یک تا دو هفته هیچ علامتی نداشته باشد. بعضا گفته می‌شود بین 5 تا 21 روز علامتی ندارد؛ اما وقتی دوره کمون و پنهان آن خاتمه پیدا می‌کند، با علائم عمومی نظیر تب، سردرد شدید، درد عضلانی، کاهش انرژی بدن، کمر درد و تورم غدد لنفاوی شروع می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر بهزاد امیری در مورد احتمال شیوع آبله میمونی و نگرانی‌هایی که در این خصوص در جامعه ایجاد شده، اظهار داشت: بیماری آبله میمونی یا بیماری مانکی پاکس (monkeypox) یک بیماری ویروسی از خانواده آبله و هم خانواده ویروس آبله، واکسینیا و آبله گاوی است. وی ادامه داد: اولین مورد شناخته شده ویروس آبله میمونی در سال 1958 در بین میمون‌هایی که برای تحقیقات...

وب‌گاه الف

ونزوئلا از شناسایی اولین بیمار مبتلا به آبله میمونی در این کشور خبر داد.

وب‌گاه الف

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: امکان دارد بازهم باتوجه به شرایط کشورها و جهش‌های احتمالی، در آینده با موجی از کرونا در ماه‌های آینده روبرو شویم. در حال حاضر استفاده از ماسک می‌تواند بر اساس وضعیت رنگبندی شهرها و شرایط افراد، متفاوت باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: امکان دارد بازهم باتوجه به شرایط کشورها و جهش‌های احتمالی، در آینده با موجی از کرونا در ماه‌های آینده روبرو شویم. در حال حاضر استفاده از ماسک می‌تواند بر اساس وضعیت رنگبندی شهرها و شرایط افراد، متفاوت باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: امکان دارد بازهم باتوجه به شرایط کشورها و جهش‌های احتمالی، در آینده با موجی از کرونا در ماه‌های آینده روبرو شویم.

خبرگزاری دانا

غلامرضا محرابی گفت: تاکنون موردی در استان گلستان مبتلا و یا فوتی براثر بیماری تب کریمه کنگو گزارش نشده است، این بیماری بین دام و انسان مشترک است و این ویروس در دام بیماری بالینی ندارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

معاون استاندار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص عادلانه شدن قیمت نان و عرضه کیلویی نان در تهران گفت: هر تصمیمی در ستاد تنظیم بازار گرفته شود نهایتا برای همه استان‌ها یکسان خواهد بود. اجرای طرح عرضه کیلویی نان ویژگی‌های مثبت و منفی دارد که باید در نهایت برآیندگیری شود و تصمیم نهایی اتخاذ شود که در حال حاضر در برخی استان‌ها به شکل آزمایشی این طرح در حال اجراست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دکتر حمید رضا جماعتی گفت: باتوجه به شرایط موجود، نظر کمیته علمی کشوری کرونا این است که بر اساس رنگبندی شهرها، می توان از ماسک استفاده کرد. در حال حاضر وضعیت رنگبندی اکثر شهرهای کشور، زرد و آبی است بنابراین افرادی که بیماری های زمینه، سیستم ایمنی ضعیف و سن بالا ندارند و تحت درمان با داروهای سرکوب کننده ایمنی نیستند در محیط های باز الزامی به استفاده از ماسک ندارند.