چهارشنبه 4 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مطالعات جدید محققان موسسه کارولینسکا در سوئد نشان می‌دهد تغذیه با شیر مادر احتمال ابتلا به دیابت نوع یک را در نوزاد کاهش می‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه دستور تعطیلی یک هفته‌ای در این کشور را صادر کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سیزدهمین محموله واکسن «اسپوتنیک وی» شامل حدود 800 هزار دز امروز چهارشنبه از سوی صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تحویل سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رشد تخت‌های بیمارستانی در کلانشهرها باعث افزایش نیاز به خون و فرآورده های آن شده به طوری که بیش از 25 درصد از خون و فرآورده‌های اهدایی مردم در کشور در کلانشهر تهران مصرف می شود.

خبرگزاری ایسنا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: هفته گذشته تنها در قاره اروپا موارد ابتلا به بیماری کووید -19 روند افزایشی داشته است.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری تسنیم

سازمان انتقال خون ایران از تمامی افراد واجد شرایط اهدای خون دعوت کرده تا به جمع اهداکنندگان خون بپیوندند و بیماران نیازمند به خون را دراین روزهای حیاتی تنها نگذارند.

خبرگزاری ایسنا

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: سازمان انتقال خون ایران از تمامی افراد واجد شرایط اهدای خون از جمله افرادی که دوره یک ماهه بیماری پس از کرونا را سپری کرده‌اند و همچنین داوطلبانی که دوره معافیت اهدای خون پس از انجام واکسیناسیون کرونا را با توجه به نوع واکسن تزریقی پشت سر گذاشته‌اند دعوت می‌کند تا به جمع اهداکنندگان خون بپیوندند و بیماران نیازمند به خون را در این روزهای حیاتی تنها نگذارند.

خبرگزاری میزان

سازمان انتقال خون ایران از تمامی افراد واجد شرایط اهدای خون از جمله افرادی که دوره یک ماهه بیماری پس از کرونا را سپری کرده اند و همچنین داوطلبانی که دوره معافیت اهدای خون پس از انجام واکسیناسیون کرونا را با توجه به نوع واکسن تزریقی پشت سر گذاشته اند دعوت می‌کند تا به جمع اهداکنندگان خون بپیوندند و بیماران نیازمند به خون را دراین روز‌های حیاتی تنها نگذارند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهرا اسکندری متخصص سلامت در بلایا، در یادداشتی نوشت: همه گیری کووید 19 سبب مرگ بسیاری از افراد شده و شوک عمیقی در سراسر جهان ایجاد کرده است. این بیماری نحوه کار، زندگی و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی را تغییر داده است که پیامد‌های متفاوتی در زنان و مردان داشته است. بحران کرونا تأثیرات بی سابقه بر سلامت و مراقبت‌های بهداشتی، رفاه اجتماعی و اقتصادی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان انتقال خون از تمامی افراد واجد شرایط اهدای خون از جمله افرادی که دوره یک ماهه بیماری پس از کرونا را سپری کرده اند و داوطلبانی که دوره معافیت اهدای خون پس از انجام واکسیناسیون کرونا پشت سر گذاشته اند دعوت کرد تا به جمع اهداکنندگان خون بپیوندند.

وب‌گاه الف

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، افرادی که یک دز واکسن آکسفورد / آسترازنکا و برای دز دوم یک دز واکسن mRNA دریافت کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که برای هر دو دز، واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اند با خطر کمتر آلودگی به عفونت کرونا روبه‌رو هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - خطر ابتلا به پوکی استخوان با بالا رفتن سن افزایش می یابد و مطالعات نشان می دهد، در سن 60 سالگی نیمی از زنان دچار کاهش توده استخوانی یا پوکی استخوان هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، افرادی که یک دز واکسن آکسفورد / آسترازنکا و برای دز دوم یک دز واکسن mRNA دریافت کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که برای هر دو دز، واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اند با خطر کمتر آلودگی به عفونت کرونا روبه‌رو هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: متخصصان در توضیح این پرسش که چرا برخی از افراد واکسینه شده بر اثر ابتلا به کووید -19 جان خود را از دست می دهند معتقدند که این موضوع به معنی بی اثر بودن واکسن ها نیست.

وب‌گاه عصر ایران

جدیدترین داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده نشان می دهد (CDC) که واکسن، احتمال مثبت شدن تست کووید -19 را شش برابر و احتمال مرگ ناشی از آن را 11 برابر کاهش می دهد.