چهارشنبه 4 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج یک کارآزمایی بالینی نشان می‌دهد که درمان با تنظیم کننده سیستم ایمنی «اینترفرون بتا -1a» به همراه داروی ضد ویروسی «رمدسیویر» برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان با روند درمانی که فقط از رمدسیویر استفاده می‌شود، برتری ندارد و این دارو با عوارض جانبی بیشتری همراه است.

خبرگزاری ایسنا

متخصصان در توضیح این پرسش که چرا برخی از افراد واکسینه شده بر اثر ابتلا به کووید -19 جان خود را از دست می دهند معتقدند که این موضوع به معنی بی اثر بودن واکسن ها نیست.

وب‌گاه مشرق نیوز

زنان به عنوان پایه های اصلی خانواده و محور اساسی سلامت، رشد، پویایی و اعتلای خانواده و جامعه هستند؛ از این رو لازم است نگاه ویژه‌ای به سلامت این قشر داشته باشیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

نشست خبری هفته ملی سلامت استخوان سال 1400 با تأکید بر شعار «مهار پوکی استخوان با تشخیص به موقع» روز سه شنبه 27 مهر در پژوهشگاه علوم غدد ومتابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

با بروز همه‌گیری کرونا از ابتدای سال 2020، تمامی کشورهای محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در جهت کنترل و عدم گسترش ویروس کرونا وضع کردند. حالا اما با گسترش و انجام واکسیناسیون قشر وسیعی از مردم، اندک اندک موانع و محدودیت‌ها رو به کاهش گذاشته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: 62 درصد از زنان و 24 درصد از مردان ایرانی بالای 60 سال به استئوپروز (پوکی استخوان) مبتلا هستند.

خبرگزاری مهر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: تصمیم درباره بازگشایی مدارس، امسال به انجمن اولیا و مربیان سپرده شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

«دیده دروگبا» ستاره اسبق تیم ملی فوتبال ساحل عاج و باشگاه چلسی به عنوان «سفیر حسن نیت ورزش و سلامتی» سازمان بهداشت جهانی (WHO) منصوب شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «دیده دروگبا» ستاره اسبق تیم ملی فوتبال ساحل عاج و باشگاه چلسی به عنوان «سفیر حسن نیت ورزش و سلامتی» سازمان بهداشت جهانی (WHO) منصوب شد.

خبرگزاری ایرنا

ایرنا - استانها - حدود یک ماه از کاهشی شدن موج پنجم شیوع کرونا در کشور می گذرد و آمارهای ابتلا و مرگ و میر هم روند نزولی دارد اما همچنان نگرانی از بی توجهی و عادی انگاری مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و بروز موج ششم وجود دارد، موضوعی که متولیان حوزه بهداشت در روزهای اخیر نسبت به آن هشدار می دهند.

وب‌گاه مشرق نیوز

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، تداوم طرح شهید سلیمانی با قوت و کیفیت بیشتر را یکی از ارکان اساسی برای کنترل همه گیری خواند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید براینکه عفونت‌های همزمان دوره بستری را افزایش می دهد، گفت: نتایج مطالعات نشان داد دوره بستری بیماران کرونایی در بیمارستان که هم‌زمان به عفونت آنفلوآنزا دچار شدند، 17 روز و بیمارانی که عفونت همزمان نداشته اند، 12روز است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از کاهش بهره‌مندی اقشار جامعه از خدمات بهداشتی و درمانی به خصوص در حوزه روان خبر داد و گفت: اختصاص یارانه‌های مستقیم برای ارایه خدمات مربوط بهداشت روان برای همه اقشار جامعه ضروری است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت یک‌هزار میلیارد ریال دیگر به موسسه سرم‌سازی رازی برای تولید واکسن کووپارس خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مروری بر پنج موج بیماری کرونا در کشور از ابتدای شیوع تاکنون، نسبت به مواجهه با موج ششم این بیماری هشدار داد و عواملی از جمله تغییر فصل، تعدد مسافرت‌ها، بازگشایی مدارس و برگزاری اجتماعات را در این زمینه دخیل دانست.