جمعه 30 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه عرشه آنلاین

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در سال‌های اخیر در گروه سنی 18 تا 24 سال شاهد افزایش مصرف دخانیات بوده‌ایم به صورتی که در بین زنان حدود 90 درصد و در بین مردان 34 درصد مصرف دخانیات افزایش داشته است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زهره عزیزی، مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران امروز سه‌شنبه 9 خرداد ماه در اولین همایش ملی دانشگاه بدون دخانیات که در تالار فردوسی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: دانشگاه تهران در راستای مسئولیت اجتماعی خود و حرکت به سوی دانشگاه سبز، به سمت برنامه دانشگاه بدون دخانیات رفته است. وی با یادآوری اینکه سالانه حدود 7.5 میلیون نفر جان...

وب‌گاه مشرق نیوز

مواد دخانی همچون سیگار و قلیان از کف سر تا کف پای انسانها را هدف قرار می‌دهند و هر 4 ثانیه جان یک انسان را می‌گیرند!

وب‌گاه مشرق نیوز

فوق تخصص ریه کودکان گفت: پنومونی را اولین بیماری عفونی کشنده در سراسر دنیا برشمرد و افزود: سالانه بیش از یک میلیون کودک زیر پنج سال بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی، در این گردهمایی با بیان اینکه پیشرفت‌های حوزه سلامت از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی مردم ایران است، افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز در حوزه سلامت نه تنها در منطقه بلکه در جهان سرآمد و از کشورهای برتر است. وزیر بهداشت به ضرورت دیپلماسی سلامت به عنوان محور اصلی این نشست اشاره و تاکید کرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران تنها دارای...

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به درمان یک میلیون و 200 هزار بیمار خارجی در بیمارستان‌های ایران، بر لزوم ایجاد یک کریدور امن برای انتقال بیماران بین‌المللی به ایران و جلوگیری از فعالیت دلالان حوزه گردشگری سلامت تأکید کرد.

وب‌گاه فرارو

هرچند سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد که هیچ مجوزی برای واردات محموله گوشت مرغ از بلاروس صادر نشده است. اما همچنان برخی از مردم نسبت به آلوده بودن مرغ‌ها، دچار تردید شده‌اند. تا جایی که موضوع مرغ های آلوده به ترند خبری روز تبدیل شد.

خبرگزاری تسنیم

مدیر دفتر بیماری‌های غیرواگیر و سلامت روان سازمان بهداشت جهانی با اشاره به افزایش 57 درصدی مصرف قلیان در زنان گفت: فروش سیگار الکترونیکی طبق قانون ممنوع است.

وب‌گاه گسترش

سکته مغزی، با ایجاد اختلال حرکتی و ناتوانی در افراد بالغ مشکلات بسیاری را برای افراد و جامعه ایجاد می کند و از این رو شناسایی عوامل خطر و زمینه ساز این بیماری می تواند در پشگیری از بروز این عارضه نقش پررنگی داشته باشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در این اجلاس «برنامه عمل همکاری‌های بهداشتی منطقه اکو در سال‌های 2024- 2023» پس از بحث و گفتگو میان کشور‌های عضو به تصویب رسید. دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت به نمایندگی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در این اجلاس شرکت کرده و به ایراد سخنرانی پرداخت. متن سخنرانی دکتر محمدحسین نیکنام در این اجلاس به این...

وب‌گاه مشرق نیوز

اکثر موارد آبله میمونی از تماس پوستی به پوست سرایت می‌کند، اما طبق یک مطالعه جدید، ممکن است با لمس سطح آلوده در خانه یا اتاق بیمارستان هم ویروس منتقل شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آلمان با ثبت 39 فوتی، بیشترین تعداد مرگ‌های روزانه کرونایی و کره جنوبی نیز با ثبت بیش از 19 هزار ابتلای جدید، بالاترین رقم مبتلایان روزانه را در 24 ساعت گذشته گزارش کرده‌اند.