جمعه 30 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نیویورک - ایرنا - جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دستور صادرشده در اکتبر 2021 برای منوط کردن سفرهای هوایی به تزریق واکسن کرونا را در فرمانی اجرایی لغو کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سازمان ملل متحد امروز (سه‌شنبه) با استناد به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که سالانه بیش از 4.5 میلیون مادر و نوزاد در طول بارداری و زایمان یا در عرض چند هفته پس از تولد نوزاد، جان خود را از دست می‌دهند که عمدتاً قابل پیشگیری یا درمان است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با اشاره به نقش مهاجران در وضعیت سل در ایران، میزان شیوع این بیماری در کشورهای همسایه را نگران کننده خواند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سازمان ملل متحد امروز (سه‌شنبه) با استناد به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که سالانه بیش از 4.5 میلیون مادر و نوزاد در طول بارداری و زایمان یا در عرض چند هفته پس از تولد نوزاد، جان خود را از دست می‌دهند که عمدتاً قابل پیشگیری یا درمان است.

خبرگزاری تسنیم

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که میزان شیوع بیماری سل در ایران 12 نفر در هر 100 هزار نفر است، گفت: یک‌چهارم موارد شناسایی شده سل در کشور را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به میزان شیوع سل در ایران و کشورهای همسایه، گفت: میزان شیوع سل در جهان در حال حاضر 134 در یکصدهزار نفر است؛ در حالی که در ایران 12 در صد هزار نفر است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: بنابر آمار به‌روز شده کرونا در جهان، مجموع مبتلایان به این بیماری تاکنون به 687 میلیون و 944 هزار و 494 نفر رسیده و مرگ شش میلیون و 871 هزار و 731 بیمار کووید نیز تایید شده است.

خبرگزاری مهر

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، گفت: همکاری سازمان های بین المللی از جمله سازمان‌های تابع سازمان ملل در برگزاری گردهمایی بزرگ اربعین ضروری است.

خبرگزاری مهر

رئیس و نمایندگان فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME) برای بازدید از دانشگاه های علوم پزشکی، در هفته جاری به ایران سفر می کنند.

خبرگزاری تسنیم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به کاهش مشهود مرگ و میر ناشی از کرونا درباره پایان وضعیت اضطراری کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مقامات بهداشتی پاکستان پس از گزارش مرگ دو نفر بر اثر ویروس تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو (CCHF) در ایالت‌های سند و بلوچستان، نسبت به شیوع این بیماری در این کشور ابراز نگرانی کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دو نفر بر اثر ویروس تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو (CCHF) در ایالت‌های سند و بلوچستان جان خود را از دست دادند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص عوارض مصرف داروهای نیروزا و مکمل های ورزشی غیر مجاز گفت: نا باروری، آسیب های نارسایی کبد و کلیه از جمله عوارض متعدد مصرف داروهای نیروزا می باشد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس بخش ایمنی و بیماری های قابل پیشگیری با واکسن منطقه مدیترانه شرقی (امرو) سازمان بهداشت جهانی گفت: ایران جزو چهار کشور منطقه مدیترانه شرقی و تنها کشور گروه پنج بوده که موفق به حذف سرخک شده است.

وب‌گاه عصر ایران

477 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.