دوشنبه 2 مهر 1403

سازمان زندان‌ها و سازمان نظام روانشناسی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
سازمان زندان‌ها و سازمان نظام روانشناسی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان زندان‌ها و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، با حضور روسای این دو نهاد و درجهت ارتقا اهداف اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها به امضا رسید.

غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در این نشست، روانشناسان را یاری‌گر مسئولین در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: محور ما در اداره زندان‌ها مبانی علمی و دانایی است؛ مهمترین رسالت‌مان را نیز اصلاح و درمان زندانیان می‌دانیم که بی‌شک یکی از راه‌های آن شناخت شخصیت مددجویان است که از بدو ورود زندانی معیار عمل ما قرار می‌گیرد.

محمدی افزود: ما خود را مکلف به ارائه خدمات به زندانیان و خانواده آنان و حتی جامعه زندانبانی می‌دانیم که خدمات مشاوره نیز در این زمره است. نقطه آمال ما نیز این است که با مداخلات روانشناسی در ابعاد فرهنگی و تربیتی، مانع بازگشت مجدد زندانیان به چرخه جرم باشیم.

در بخش دیگری از این نشست رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: در سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم امر روانشناسی و مشاوره را فرهنگ‌سازی کرده و وارد برنامه زیستی توده‌های مردم کنیم. این خدمات باید در سفره مردم باشد که جامعه زندانیان، خانواده‌های‌شان و حتی کارکنان زحمتکش این سازمان هم مثل دیگران می‌توانند مشمول خدمات این حوزه باشند.

وی یادآور شد: کسانی که در زندان هستند، اغلب دچار اشتباه شده‌اند امیدوارم بتوان به‌واسطه این تفاهمنامه و با راه‌اندازی کارگروه مشترک و راه‌اندازی دفاتر مرکز مشاوره در زندان‌ها، به اهداف اصلاحی و تربیتی زندانبانی کمک کنیم.

در این جلسه جمعی از مدیران ستادی هر دو سازمان حضور داشتند و اهداف مشترک و ابعاد همکاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید سازمان نظام روانشناسی سازمان زندان ها قوه قضائیه تفاهم نامه با سازمان زندان ها خانواده زندانیان چرخه جرم این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است