پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

سازمان ملل به دومین سوء قصد به جان ترامپ واکنش نشان داد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
سازمان ملل به دومین سوء قصد به جان ترامپ واکنش نشان داد

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به دومین سوء قصد ناکام به جان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریا گفت که خشونت سیاسی را محکوم می کنیم.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در خصوص دومین سوقصد به جان ترامپ گفت: ما از اینکه رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سلامت است، آسوده خاطر شده ایم.

دوجاریک در پاسخ به این سوال که آیا آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نگران این امر است که خشونت سیاسی به یک امر عادی در آمریکا تبدیل خواهد شد؟ پاسخ داد: ما بدون شک خشونت سیاسی را محکوم می کنیم. متاسفانه در سالهای اخیر شاهد افزایش خشونت سیاسی در سراسر جهان بوده ایم.

خبر مرتبط هشدار فرستاده ویژه آمریکا به رهبران اسرائیل

فرستاده آمریکا در لبنان، به اسرائیل هشدار داد که تشدید درگیری و تنش با حزب‌الله لبنان می‌تواند منجر به جنگ منطقه‌ای شود.

ترامپ روز یکشنبه در باشگاه گلف در وست پالم بیچ فلوریدا هدف آنچه اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) آن را "یک سوء قصد به قتل " توصیف کرد قرار گرفت. مقامات پلیس در فلوریدا به خبرنگاران گفتند که مظنونی را که توسط ماموران سرویس مخفی آمریکا با یک تفنگ تهاجمی به سبک کلاشنیکف در خارج از باشگاه گلف ترامپ مشاهده شده بود، دستگیر کردند.

نیویورک تایمز و فاکس نیوز به نقل از مقامات ناشناس پلیس گزارش دادند که فرد مظنون به نام رایان وسلی روث، 58 ساله، اهل هاوایی شناسایی و بازداشت شده است.

روث قبلاً به نیویورک تایمز گفته بود که بلافاصله پس از آغاز "عملیات نظامی ویژه" روسیه در فوریه 2022 به اوکراین سفر کرده تا مردم را به جنگیدن برای این کشور تشویق کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات5 نوامبر 2024 (15 آبان ماه 1403) در حالی روز یکشنبه 25 شهریور ماه برابر با 15 سپتامبر برای دومین بار مورد سوء قصد قرار گرفت که 13 جولای 2024 برابر با 23 تیرماه 1403 نیز هنگام سخنرانی انتخاباتی او در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا مورد سوء قصد قرار گرفته و مجروح شده بود. ترامپ از تیراندازی اول جان سالم به در برد و فقط گوش راست او آسیب دید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

سازمان ملل به دومین سوء قصد به جان ترامپ واکنش نشان داد 2