شنبه 31 شهریور 1403

سال گذشته 39 میلیون قطعه مرغ در خوزستان کشتار شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
سال گذشته 39 میلیون قطعه مرغ در خوزستان کشتار شد

اهواز - مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: سال گذشته 39 میلیون قطعه مرغ در استان کشتار که حاصل آن 68 هزار تن گوشت سالم و شرعی به بازار عرضه شد.

اهواز - مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: سال گذشته 39 میلیون قطعه مرغ در استان کشتار که حاصل آن 68 هزار تن گوشت سالم و شرعی به بازار عرضه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عسکری فرد مقدم ظهر امروز چهارشنبه در همایش غذای حلال با محوریت ذبح و صید شرعی که در اهواز برگزار شد، تشکیل نمایندگی ولی فقیه در سازمان وزارت کشور و سازمان دامپزشکی را از برکت‌های انقلاب اسلامی خواند و اظهار کرد: نظارت شرعی و بهداشتی، دو بال از مواد غذایی حلال و بهداشتی هستند که تفکیک پذیر نیستند.

وی با اشاره به اینکه صنعت حلال در کل دنیا وجود دارد، افزود: صنعت حلال در کشورهای غربی و جوامع اسلامی روز افزون است چون به این موضوع پی برده‌اند که غذای حلال از موارد بهداشتی سالم‌تر است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در حال حاضر 23 کشتارگاه سنتی و صنعتی دام و 8 کشتارگاه طیور در سطح استان فعال است که قصد داریم در سال‌جاری به تعداد آنها اضافه کنیم.

عسکری فرد با بیان اینکه در سال گذشته 620 هزار رأس دام سبک و 74 هزار رأس دام سنگین تحت نظارت بهداشتی کشتار شد، تصریح کرد: در این مدت هشت هزار و 120 تن گوشت دام سبک و 12 هزار و 150 تن دام سنگین با نظارت بهداشتی وارد بازار شد؛ همچنین سال گذشته 170 تن گوشت به دلیل نقض موارد بهداشتی ضبط و معدوم سازی شد.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز 39 میلیون قطعه مرغ کشتار شده که 68 هزار تن گوشت بهداشتی، سالم و شرعی به بازار عرضه شد؛ از این مقدار 330 تن گوشت مرغ نقیصه بهداشتی و شرعی داشتند که ضبط و معدوم سازی صورت گرفت.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اظهار کرد: 40 نفر روحانی ناظر بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها حضور دارد که در ایام مختلف سال مثل عید فطر، عید غدیر، ماه محرم و... 20 نفر به آنها اضافه می‌شود.

به گفته وی؛ 170 مورد بازرسی توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در سطح خوزستان انجام شد.

عسکری فرد بیان کرد: برای ناظرین شرعی خوزستان نیز سه دوره آموزشی در استان و 2 دوره در خارج از کشور برگزار شد.