سه‌شنبه 17 مهر 1403

سایه سنگین کرونا بر تقویم 2021 اتحادیه جهانی کشتی

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
سایه سنگین کرونا بر تقویم 2021 اتحادیه جهانی کشتی

با وجود تصویب برگزاری اکثر رویدادهای تقویم 2020 اتحادیه جهانی کشتی در سال آینده میلادی، هنوز هیچ تضمینی برای اجرای این برنامه‌ها با توجه به شیوع کرونا وجود ندارد.

با وجود تصویب برگزاری اکثر رویدادهای تقویم 2020 اتحادیه جهانی کشتی در سال آینده میلادی، هنوز هیچ تضمینی برای اجرای این برنامه‌ها با توجه به شیوع کرونا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اینکه شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان، تقریبا تمامی رویدادهای کشتی را تعطیل کرد، اتحادیه جهانی تصمیم گرفت چاره‌ای برای برنامه‌های تقویم بی‌سرانجام سال 2020 بیاندیشد. تقویمی که بسیاری از برنامه‌هایش به دلیل شیوع ویروس کرونا، لغو و یا به سال آینده میلادی موکول شد.

البته اتحادیه جهانی کشتی اواسط سال جاری اعلام کرد، برنامه‌های تقویم 2020 این اتحادیه به عنوان تقویم سال 2021 قابل اجراست و بدین ترتیب برنامه ایی که امسال به دلیل کرونا لغو شده، سال آینده مجوز برگزاری در همان تاریخ را دارد. در همین راستا می‌توان به پیکارهای گزینشی المپیک اشاره کرد که قرار بود فروردین و اردیبهشت ماه امسال برگزار شود، اما به دلیل کرونا به تعویق افتاد و با توجه به مصوبه اتحادیه جهانی، برگزاری آن به فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده موکول شد.

اما گره کور تعطیلی و لغو رویدادهای کشتی به دلیل شیوع کرونا به این سادگی‌ها با جابجایی تاریخ برگزاری باز شدنی نیست، چون هیچ تضمینی وجود ندارد که آیا در ماه‌های آینده، شاهد کاهش شیوع کرونا هستیم و یا با موج جدید گسترش این ویروس، دست و پنج نرم خواهیم کرد.

این مساله برای کشتی ایران هم باعث چالش و ابهام شده و هنوز مشخص نیست رویدادهای بین المللی کشتی که هر سال با میزبانی ایران برگزار می‌شد، امسال هم طبق برنامه برپا می‌شود یا خیر. رویدادهایی مثل رقابتهای بین المللی جام تختی و مسابقات جام باشگاه‌های جهان که به عنوان مسابقات بین المللی در برنامه‌های فدراسیون کشتی وجود دارد، اما فعلا با توجه به شیوع کرونا، هیچ تضمیمی بر برگزاری آنها طبق زمانبندی قبلی نیست.

از سوی دیگر علاوه بر بحث کرونا و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های پیرامون این معضل جهانی، مشکل دیگری هم سر راه میزبانی این مسابقات در کشورمان وجود دارد. مشکلی به نام تعویق احتمالی مسابقات و تداخل آن با رویدادهای مهم بین المللی مثل مسابقات گزینشی المپیک که شاید برگزاری پیکارهای بین المللی در کشورمان را با چالش تازه ای روبرو کند.

بدین ترتیب تنها کورسوی امید متولیان کشتی ایران و اتحادیه جهانی کشتی، کاهش موج شیوع ویروس کرونا در دنیاست تا شاید بتوان رویدادهای بین المللی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های ویژه برگزار کرد. در غیر این صورت سرنوشت تقویم سال 2021 اتحادیه جهانی کشتی هم مشابه تقویم بی سرانجام سال 2020 خواهد شد.

سایه سنگین کرونا بر تقویم 2021 اتحادیه جهانی کشتی 2