شنبه 14 مهر 1403

سجادی: تصمیمات مجمع فدراسیون فوتبال، خواسته‌های ماست / حمایت از تیم ملی را وظیفه خودمان می‌دانیم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سجادی: تصمیمات مجمع فدراسیون فوتبال، خواسته‌های ماست / حمایت از تیم ملی را وظیفه خودمان می‌دانیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما هم از وزارت امور خارجه کمک گرفته و با یک تا 2 کشور در حال صحبت هستیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست امروز هیأت دولت پیرامون آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال اظهار داشت: ساعت 8 شب یک‌شنبه هفته آینده تیم ملی در قطر با الجزایر بازی خواهد کرد. روز گذشته هم با میرشاد ماجدی صحبت کردم که گفت با چند تیم دیگر در حال مذاکره هستند که نام آنها را به زودی اعلام خواهند کرد. خود ما هم از وزارت امور خارجه کمک گرفته و با یک تا 2 کشور در حال صحبت هستیم. در نهایت نتیجه تمام مذاکرات به فدراسیون فوتبال منعکس می‌شود تا این فدراسیون برنامه‌ریزی کند.

وی در ادامه بیان داشت: ما که نباید برای بازی‌های دوستانه تصمیم بگیریم، زیرا کار تخصصی فدراسیون است. این که چند بازی برگزار شود، چه بازی‌هایی با کدام کشورها برگزار شود و بُعد مسافت چگونه باشد، در اختیار کادر فنی است. باید دید آیا می‌توانند مسافتی را برای برگزاری یک یا چند بازی طی کنند؟ همه این تصمیمات فنی است که فدراسیون فوتبال می‌گیرد، اما بر خودمان وظیفه می‌دانیم حمایت کنیم و در کنار تیم ملی باشیم.

سجادی درباره وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال عنوان داشت: امیدوارم بتوانیم به عنوان پشتیبان آن چه فدراسیون و تیم ملی نیاز دارد، تامین کرده و حمایت کنیم. در خدمتشان هستیم. صحبت من درباره عدم رضایت از وضعیت فدراسیون فوتبال هم مربوط به برنامه صف اول بود، نیاز بود مقداری تصمیماتشان را تسریع کرده و قاطع باشند. اقداماتی را هم انجام داده و جلسه هیات رئیسه فدراسیون و مجمع تشکیل شد.

او در همین رابطه تصریح داشت: تصمیماتی که در مجمع گرفتند، خواسته‌های ما بود تا زودتر به ساماندهی برسیم. باید جایگاه ریاست فدراسیون تعیین تکلیف شود. برای انتخابات تاریخ 8 شهریور تعیین شده که اقدام و تصمیم خوبی است. جایگاه نظارتی وزارت ورزش ما را بر این داشت که از فدراسیون فوتبال حمایت کنیم تا برنامه‌محور باشد. کادر فنی هم نظارت خود را به فدراسیون اعلام می‌کند و برای اجرای آنها برنامه‌ریزی می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان بااشاره به فرصت مغتنم حضور و شرکت در جام جهانی 2022 قطر تاکید داشت: می‌دانیم فرصت حضورمان در جام جهانی چقدر ارزشمند است و نباید به هیچ عنوان این فرصت را از دست بدهیم. باید به نحو احسن از این موقعیت بهره‌برداری کنیم و امیدواریم فدراسیون از لحاظ کیفی و کمی چیزی برای تیم ملی کم نگذارد.

وی در پایان گفت: فدراسیون دورخیز خود را شروع کرده و ما هم خیلی دوست داریم هرچه به جام جهانی نزدیک می‌شویم، برنامه‌ها ان‌شاءالله محقق و کیفیت بهتر شود. مقداری کار سخت است، اما باید برنامه‌ها محقق شود. داشتن برنامه‌ها یک بحث و محقق شدن آنها بحث دیگری است. در عمل باید کمک‌شان باشیم.

انتهای پیام /