شنبه 7 مهر 1403

سرانه فضای آموزشی یزد از میانگین کشوری بالاتر است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرانه فضای آموزشی یزد از میانگین کشوری بالاتر است

یزد - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سرانه فضای آموزشی به همت 2 هزار خیر مدرسه‌ساز در یزد 8.3 متر مربع است درحالیکه میانگین این شاخص در کشور 5.3 مترمربع است.

سید جواد حسینی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات ساخت آموزشگاه خیری دانش آموزان آسیب دیده بینایی در یزد افزود: استان یزد از لحاظ ساخت و تجهیزات فضای آموزشی در کشور می درخشد و الگوی بسیاری از استان‌ها است.

وی ضمن قدردانی از خیرین مدرساز اظهار داشت: یک سوم مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است و استعداد و ظرفیت مالی و ظرفیت تشخیص درست، بزرگترین نعمتی است که خداوند به خیرین داده است.

حسینی تصریح کرد: مدرسه، شوقستانی است که اگر به شوق درآید جامعه را به اشتیاق در خواهد آورد و فردای جامعه از امروز مدارس رقم خواهد خورد و سعادت جامعه فردا منوط به مدرسه امروز است. وی با اشاره به اینکه در پهنه سرزمین ایران خیرین استان یزد همچون دانش آموزان این دیار درخشان هستند افزود: باید دست همه خیرین مدرسه ساز را که جامعه فردا را می سازند بوسید، آنان در قلب آموزش و پرورش قرار دارند.

معاون وزیر با بیان اینکه در قالب نهضت توان افزایی 83 هزار قلم تجهیزات آموزشی، ورزشی و توانبخشی مورد نیاز دانش آموزان استثنایی با همت خیرین تامین می شود اظهار داشت: تمام "نوت تیکیرهای" (نوعی دستگاه تایپ کننده) مورد نیاز دانش آموزان با آسیب بینایی این مدرسه توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین می شود.

وی تصریح کرد: امروز هم به همت خیرین بیست و چهارمین مدرسه آسیب دیدگان بینایی کشور با تمامی امکانات ویژه این طیف در یزد خشت گذاری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم در این مراسم ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز استان گفت: یک توفیق الهی است که خداوند به این افراد داده است و باقیات الصالحات آنها خواهد بود.

عباسعلی دانافر افزود:30 درصد فضای آموزشی استان فرسوه و نیاز به تخریب و بازسازی دارند که امیدواریم با همت خیرین در سالهای آینده این مشکل بزودی رفع شود.

آموزشگاه خیری ویژه دانش آموزان آسیب دیده بینایی استان یزد با همت خیر محمد رضا ذاکرزاده در مساحت پنج هزار مترمربع با 2هزار و 370 متر مربع زیربنا در قالب 15 کلاس در 2 فاز ساخته می شود.

هم اکنون افزون بر 260 هزار دانش آموز در دو هزار و 100 باب مدرسه در استان یزد مشغول به تحصیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س*