دوشنبه 11 تیر 1403

سران عشایر در کنترل بیماری کرونا همراهی بیشتری داشته باشند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سران عشایر در کنترل بیماری کرونا همراهی بیشتری داشته باشند

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: رویکرد ستاد کرونا شهرستان خرمشهر رویکرد تنش‌زدایی و استفاده از ظرفیت سران عشایر و طوایف و افراد ذی‌نفوذ برای موارد لازم و ضروری است.

محمدحیدری یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش مؤثر بزرگان طوایف و متنفذان در آگاه‌سازی و توصیه به مردم در راستای رعایت مصوبات ستاد کرونا افزود: همکاری و همراهی سران عشایر برای آگاهی بخشی به مردم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار سازنده است.

وی کمک به فرهنگ‌سازی و آموزش روستاییان در راستای رعایت بهداشت فردی و عمومی و تاکید بر برگزار نشدن اجتماعات در فاتحه‌خوانی، جشن ازدواج توسط عشایر را مورد تاکید قرار داد و افزود: سعی شده با استفاده از همکاری همه ارگان‌ها و نصب توصیه‌های آموزشی در اماکن عمومی به ویژه مساجد، مکانهای پرتردد و معابر اصلی مردم را نسبت به بیماری حساس کنیم.

حیدری با اشاره به بازرسی و نظارت بر بازارهای خرمشهر گفت: واحدهای صنفی در خرمشهر از سوی گروه بازرسی و نظارت بهداشت محیط به طور مستمر پایش شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آنها اعلام و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 726 مورد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی پلمب و همچنین 633 مورد از اماکن عمومی غیر مجاز تعطیل شده است.

فرماندار خرمشهر افزود: در این مدت از بازرسی 22 هزار و 191مورد واحدهای صنفی 192 مورد به دلیل رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی به تعزیرات حکومتی معرفی شده و 87 نفر از افراد متخلف به دادستانی معرفی شده‌اند.

حیدری پلمب شدن 18 واحد نانوایی در خرمشهر را یادآور شد و گفت: همچنین در یک بازده زمانی سه ماهه 2هزار و 272 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به پلمب اداره پست خرمشهرگفت: اداره پست خرمشهر به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب و پس از اخذ تعهد رعایت دستورالعمل پروتکل‌های بهداشتی فک پلمب شد.

خرمشهر از خدمات بهداشتی درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می برد.

*س_برچسب‌ها_س*