شنبه 29 اردیبهشت 1403

«سریع و خشن 10»؛ پیشتاز هالیوودی‌ها در باکس آفیس چین

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
«سریع و خشن 10»؛ پیشتاز هالیوودی‌ها در باکس آفیس چین

«سریع و خشن 10» در بین فیلم‌های اکران شده در باکس آفیس چین در سال 2023 بهترین عملکرد را از خود به جای گذاشته است.

به نقل از ورایتی، «سریع و خشن 10» (Fast X) در اولین آخر هفته اکرانش توانست در باکس آفیس چین از دیگر فیلم‌های جدول پیشی بگیرد و در صدر جدول بایستد.

اطلاعات فیلم‌های اکران شده در چین نشان می‌دهد که دهمین فیلم از فرنچایز «سریع و خشن» در چین 51.1 میلیون دلار بین روز‌های جمعه و یکشنبه فروش داشته است و با 58 درصد سهم بازار فیلم چین، صدر جدول را در اختیار خود گرفته است در حالی که با فروش 5 روزه خود در چین 77.4 میلیون دلار فروخته است.

این فیلم توانسته است در بین فیلم‌های اکران شده غیرچینی در سال 2023 بهترین عملکرد را داشته باشد؛ در صورتی که در طول تعطیلات چین هم اکران نشده است.

این اعداد باعث دلگرمی استودیو‌های هالیوودی خواهد شد؛ استودیو‌های هالیوودی که در دو سال گذشته نتایج غیرقابل تماشایی را برای فیلم‌های خود در چین مشاهده کرده‌اند. بنابراین، روز‌های باقی‌مانده از سال 2023 افق روشنی را در برابر فیلم‌های هالیوودی می‌بیند که قرار است در این کشور آسیایی اکران شوند.

البته، ناگفته نماند که دیگر فیلم‌های فرنچایز «سریع و خشن» در سال‌های 2015 با «سریع و خشن 7» و در سال 2018 با «سریع و خشن 8» عملکرد بهتری را داشته است.

پلتفرم فروش بلیط چین یعنی مائویان نیز در مورد فروش فیلم «سریع و خشن 10» پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه‌ای داشته است و احتمال داده می‌شود که این فیلم هیجان‌انگیز، 120 میلیون دلار در چین فروش داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر