سه‌شنبه 29 خرداد 1403

سعید جلیلی وارد قم شد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
سعید جلیلی وارد قم شد

«سعید جلیلی» نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین سفر استانی خود دقایقی قبل وارد استان قم شد.

«سعید جلیلی» در سفر به قم، علاوه بر حضور در اجتماع مردم این استان در مسجد امام حسن عسکری (ع)، دیدارهایی نیز با جمعی از علما و نمایندگان طلاب خواهد داشت.

دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز در برنامه امروز سعید جلیلی به استان قم پیش بینی شده که هنوز قطعی نشده است.

سعید جلیلی متولد 1344 در مشهد است که پیش از این دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس گروه مذاکره کننده هسته‌ای ایران با کشورهای غربی بود.

جلیلی از سال 1386 تا 19 شهریور 1392 دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با کشورهای غربی بود. در سال 1392 در یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری نامزد شد، و بیش از 4 میلیون رای کسب کرد و نفر سوم شد. جلیلی از همان سال عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی است.

به گزارش ایرنا، در انتخابات پیش رو افزون بر 860 هزار قمی واجد شرایط رأی‌دادن هستند. استان قم در این انتخابات دارای سه حوزه اصلی قم و شهرستان‌های جعفرآباد و کهک است. برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری 747 صندوق ثابت و سیار در سطح استان قم پیش‌بینی شده است. یک میلیون و 406 هزار نفر از جمعیت این استان ساکن شهرستان قم، حدود 28 هزار نفر ساکن شهرستان جعفرآباد و نزدیک 20 هزار نفر نیز ساکن شهرستان کهک هستند.

در استان قم 492 هزار و 293 خانوار شهری و 9 هزار و 508 خانوار روستایی وجود دارد، 710 هزار نفر از جمعیت استان قم را مردان و 695 هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند. وزارت کشور اسامی داوطلبان احراز صلاحیت شده انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را روز یکشنبه 20 خرداد 1403 اعلام کرد و براین‌اساس آقایان مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان در ریاست‌جمهوریِ چهاردهم به رقابت خواهند پرداخت

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.