یک‌شنبه 15 مهر 1403

سفر رئیس امارات به امان / از تمامیت ارزی لبنان دفاع می‌کنیم

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
سفر رئیس امارات به امان / از تمامیت ارزی لبنان دفاع می‌کنیم

اقتصادنیوز: رئیس امارات متحده عربی و پادشاه اردن بر موضع ثابت خود درباره حمایت از تمامیت ارضی، یکپارچگی و حاکمیت لبنان تاکید کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات متحده عربی در سفر به امان با «عبدالله دوم» پادشاه اردن دیدار و درباره روابط دو کشور و تحولات منطقه‌ای گفتگو و تبادل نظر کرد.

رئیس امارات و پادشاه اردن در این دیدار با تاکید بر ضرورت برقراری آتش بس در لبنان و تأمین امنیت برای غیر نظامیان، افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش دامنه تنش در منطقه خاورمیانه را ضروری دانستند.

محمد بن زاید و عبدالله دوم همچنین با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات بیشتر درباره آتش بس در غزه و حفظ جان غیرنظامیان، خاطرنشان کردند باید برای برقراری صلح عادلانه، فراگیر و دائم براساس تشکیل کشور مستقل فلسطین و تحقق ثبات و امنیت برای همگان تلاش شود.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

خبر مرتبط انفجار یک مسجد در لبنان + فیلم

اقتصادنیوز: ارتش رژیم صهیونیستی به مسجدی در جنوب لبنان حمله هوایی کرد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات تا این لحظه بیش از 2 هزار شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده است؛ حزب الله از همان دقایق اولیه، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
سفر رئیس امارات به امان / از تمامیت ارزی لبنان دفاع می‌کنیم 2