چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

سلطنت عمان

سلطنت عمان

وب‌گاه عرشه آنلاین

علی باقری، دیپلمات ارشد ایران با معاون وزیر خارجه عمان در مسقط دیدار کرد

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به دنبال سفر روز پنج‌شنبه علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به مسقط و رایزنی با مقامات این کشور از جمله شیخ خلیفه بن علی الحارثی، معاون سیاسی وزارت خارجه این کشور عربی بار دیگر سناریوی فعال شدن محور عمان پررنگ شده است. در یکی دو ماه گذشته این چهارمین دیدار رسمی مقامات تهران و مسقط از کشورهای طرفین است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا درباره چگونگی پرداخت بدهی عراق به ایران گفت: ما از نزدیک با بغداد در ارتباط هستیم تا اطمینان یابیم که این پول مطابق با تحریم‌های ایالات متحده به ایران منتقل می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

انتقال پول ایران به عمان یک گام مهم برای خروج این پول از عراق است زیرا ایران از این پول به عنوان یک اهرم علیه کشور همسایه خود استفاده می کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک میلیارد و 842 میلیون یورو از بدهی گازی به ایران را پرداخت کردیم

وب‌گاه عرشه آنلاین

تهران و واشنگتن گمانه‌زنی‌ها در مورد نزدیک شدن به یک توافق موقت را رد کرده‌اند. درعوض، نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است یک تفاهم غیررسمی طراحی‌شده برای دور زدن نظارت کنگره آمریکا روی میز باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ظاهرا تحولات جدیدی در خصوص رایزنی ها و توافقات بین ایران و آمریکا در راه است؛ آخرین ساعات دوشنبه دوم مرداد ماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که بخشی از پول های ایران در بانک های عراقی به حسابی در عمان انتقال داده خواهد شد اما محدودیت ها در رابطه با استفاده از این اموال مانند گذشته خواهد بود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

عمان افزایش 35 درصدی تعداد گردشگران روس را در سال جاری ثبت کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورمان مورد خدشه‌ای قرار گیرد و به هیچ وجه تخم مرغ‌هایمان را نه در سبد شرق و نه در سبد غرب می‌گذاریم بلکه در سبد منافع ملی خودمان قرار می‌دهیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه کشورمان گفت: ضمن اینکه مناسبات دوجانبه و چند جانبه خودمان را با این کشورها حفظ می‌کنیم، اما هیچگاه اجازه نمی‌دهیم که روس و یا چین تصور کنند که تنها انتخاب ما چین یا روسیه هستند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وزیر امور خارجه گفت: ضمن اینکه مناسبات دوجانبه و چند جانبه خودمان را با روسیه و چین حفظ می‌کنیم، اما هیچگاه اجازه نمی‌دهیم که روس و یا چین تصور کنند که تنها انتخاب ما هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌ها و رفع آنها از مسیر مناسب خودش، تصریح کرد: هیچگاه از مسیر دیپلماسی و میز مذاکره فاصله نگرفته‌ایم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سفر روز دوشنبه 26 تیرماه السید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه سلطنت عمان به ایران تقریبا یک ماه پس از سفر امیرعبداللهیان به این کشور صورت گرفت. حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه ایران چهارشنبه 31 خرداد طی یک سفر منطقه ای و در بحبوحه تنش زدایی در خلیج فارس و گمانه زنی ها درخصوص انعقاد یک تفاهم نانوشته بر سر برجام به عمان رفت. البته عمان یک ایستگاه این سفر بود و وزیر خارجه به قطر، کویت و...

وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت‌نیوز نوشت: قیمت دلار امروز متاثر از سیگنال سیاسی عمان و سفر وزیر امور خارجه این کشور به ایران پیشروی نداشت. صبح روز جاری این اسکناس در کانال 49 هزار تومانی سه پله پیشروی کرد؛ اما در پایان معاملات در کف کانال مذکور بسته شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خارجه عمان در دیدار روز دوشنبه با همتای ایرانی از روند رو به رشد روابط با جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد و روابط 2 کشور را الگو و مثال‌زدنی خواند.

خبرگزاری مهر

3 جزیره راهبردی ایران در خلیج فارس، موضوعی است که بر خلاف برخی همگرایی‌های تاکتیکی، نگاه راهبردی تهران را با حمایت قاطبه ایرانیان، در حفظ تمامیت ارضی کشورمان به همگان یادآوری کند.